کد خبر:6842   تاریخ انتشار: یـک شنبه ، 28 مهر سال 1398 ساعت 14:31:0

خانواده‌ها حضور معنادار اربعین در زندگی را به نمایش گذاشته‌اند

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به ظرفیت بزرگ اربعین برای ایجاد تحول درون انسان‌ها و جوامع انسانی گفت: حضور خانواده‌ها شکلی از حضور معنادار زندگی در اربعین است.


حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم پیاده‌روی اربعین گفت: یکی از جلوه‌های خاص اربعین که سال به سال پررنگ‌تر می‌شود، موضوع حضور خانوادگی اربعینی‌ها در این همایش باشکوه امام زمانی و امام حسینی است.
وی افزود: خانواده‌ها، زن و شوهرهای جوان، پدر و مادرها با فرزندان خود شکلی از حضور معنادار زندگی در اربعین و حضور اربعین در زندگی را به نمایش گذاشته‌اند.
رستمی ادامه داد: یکی از آفریده‌ها و رویش‌های جدیدی که در فضای توجه به یکی از مناسک همراه با سختی‌ها و مشکلات فراوان مشاهده می‌کنیم، این همتی است که جزء برنامه‌ زندگی بسیاری از خانواده‌ها و جزء شوق خانواده‌هایی شده که نیامده‌اند. امروزه هر خانواده‌ای را که می‌بینیم حتی آنهایی که در اینجا حضور ندارند هم جای خود را در اربعین خالی کرده و تلاش و امید و آرزو و دعا برای حضور در این زیارت را دارند.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: وقتی تمام این زیبایی‌ها را در کنار زیبایی‌های بزرگتری که در اربعین وجود دارد می‌گذاریم، متوجه ظرفیت بزرگ اربعین برای ایجاد تحول درون انسان‌ها و جوامع انسانی می‌شویم. مرزها در اربعین به‌هم می‌ریزد، منیت‌ها، تعلقات، باندها، گروه‌ها، قبیله‌ها و اختصاصات همه حذف و گسسته می‌شوند و یک رشته محبت و عروة‌الوثقی که محبت امام حسین(ع) است، فارس، کرد، لر، ترک، عرب، ایرانی، بحرینی، شبه‌قاره‌ای و باسواد و بی‌سواد و انسان‌های مختلف با مشاغل مختلف را در کنار هم جمع می‌کند.
وی همچنین تاکید کرد: فضای دیگری در مراسم اربعین جلوه می‌کند و این نوید آمادگی بشر برای گسستن تعلقات بی‌ارزش و وابسته شدن به یک تعلق اصلی است که آن عروة‌الوثقی الهی است که خداوند همواره از تفرقه نهی کرده و به تمسک به این عروه دعوت کرده است.