کد خبر:6841   تاریخ انتشار: یـک شنبه ، 28 مهر سال 1398 ساعت 9:28:0

آموزش‌ها در مدارس باید قابلیت عملی و مهارتی دانش آموزان را افزایش دهد

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برآیند آموزش‌هایی که به دانش آموزان داده می‌شود باید با محتوای سند تحول بنیادین همسو باشد، گفت: آموزش‌ها در مدارس باید قابلیت عملی و مهارتی دانش آموزان را افزایش دهد و از توجه صرف به حوزه دانش پرهیز کرد.


محسن حاجی میرزایی عصر روز پنجشنبه در گردهمایی مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌های استان گلستان که در سالن فرهنگ برگزار شد، با اشاره به این که نگاه ما به آموزش و پرورش توسعه محور است اظهارکرد: اگر خواهان حل مشکلات آموزش و پرورش هستیم باید وارد میدان شده و با کارهای سنجیده آنها را رفع کنیم و در این زمینه از طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه حمایت و پشتیبانی نماییم.
وی جلسات شورای آموزش و پرورش را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: اعضای شورای آموزش و پرورش با آگاهی از مشکلات منطقه، شناخت ظرفیت‌های بومی و اتخاذ تصمیمات بسیار مهم، می‌تواند راهگشای مشکلات آموزش و پرورش باشند.
حاجی میرزایی با تاکید بر این که مسائل مربوط به نیروی انسانی آموزش و پرورش مربوط به امروز نیست، تصریح کرد: مشکلات نیروی انسانی  در آموزش و پرورش به دهه‌های گذشته بر می‌گردد که متاسفانه به طور کامل حل نشده است و ما این نگرانی را به دولت گزارش داده‌ایم تا در پی حل جدی آن برآییم.
وزیرآموزش و پرورش گفت: دستگاه آموزش و پرورش قبل از آنکه بتواند مسئله اصلی کشور محسوب شود باید مسئله اصلی شهر و محله قرار گیرد یعنی آموزش و پرورش باید کانون یادگیری محله باشد و ریشه‌های خود را از آنجا تقویت کند و به عنوان یک مرکز تبادل آگاهی مطرح شود.
حاجی میرزایی با بیان اینکه برآیند آموزش‌هایی که به دانش آموزان داده می‌شود باید با محتوای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش همسو باشد، گفت: باید آموزش‌ها در مدارس باید قابلیت عملی و مهارتی دانش آموزان را افزایش دهد و از توجه صرف به حوزه دانش پرهیز کرد.
وی ادامه داد: باید به آموزش مهارت محور دانش آموزان توجه اساسی شود زیرا باعث می شود که اقتصاد کشور از پایه دگرگون شده و بهبود یابد و که این خود نیز نقش بسزایی در امید بخشی به جامعه دارد.
حاجی میرزایی اضافه کرد: آموزش و پرورش قطعاً در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی موثر است و در این مقوله نقش خطیری بر عهده دارد.
وزیر آموزش و پرورش در خصوص منزلت معلمان گفت: شأن معلمان بسیار بالا و مهم است اما آنچه از آن هم بالاتر است این است که معلمان، خود منزلت و شأن خود را حفظ کرده و به جایگاه مقدس خود توجه ویژه داشته باشند.
وی در پایان گفت: اگر می‌خواهیم تربیت دانش‌آموزان را چند ساحتی کنیم به طوری که همه اهداف سند تحول بنیادین تحقق یابد باید از همه ظرفیت‌های فکری در تمام سطوح بهره‌مند شده و کمک بگیریم.