کد خبر:6838   تاریخ انتشار: یـک شنبه ، 28 مهر سال 1398 ساعت 9:9:0

تقدیر از ملت‌های شریف عراق و ایران و گروه‌های خدمتگزار برگزاری حماسه بزرگ حسینی و مهدوی اربعین

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه‌ای، از ملت‌های شریف عراق و ایران، گروه‌های مردمی، کارگزاران و نهادهایی که به هر شکل، یاری‌گر عاشقان و عارفان حسینی در حماسه بزرگ حسینی و مهدوی اربعین بوده‌اند تقدیر و تشکر کرد.


به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی متن کامل این پیام به شرح ذیل است:

اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ
مقام معظم رهبری مدظله‌العالی:
راهپیمایی عظیم اربعین نشانه اراده پروردگار بر نصرت امت اسلامی است
حماسه اربعین حسینی تراکم بروز خداخواهی زیر پرچم حسین بن علی (ع) است، اربعین بازخوانی نهضت مقاومت حسینی با زبان همه ملت­ها، نسل­ها، زنان و مردان است و امام حسین (ع) همه گروه‌های سنی و اقوام و ملیت­های مختلف را جمع کرده است.
جبهه باطل که سال­هاست تمام تلاش خود را با تشدید هجمه­ های مختلف به اسلام و شیعه چنان متمرکز کرده تا بتواند آتش نفاق و تفرقه را میان امت مسلمان شعله­ ور سازد و در مسیر «واعتصموا بحبل­ الله جمیعا» خدشه وارد کند، می­بیند که امروز مسلمانان شیعه و سنی چگونه با شعار «الحسین یجمعنا» در این گردهمایی بزرگ به‌سوی یک مقصد با پای پیاده به تکاپو هستند و عدالت­خواهی را زیر بیرق اباعبدالله(ع) فریاد می­زنند.
امام حسین(ع) همه را به یک مسیر گرد هم آورده و در این بین آنچه مشهود است، غلیان دل­هاست که در جستجوی سرمنزل مقصود، به فطرت پاک نهادینه در دل­های حقیقت­ جوی رجوع کرده و جمعیت اربعینی­ها با هر گامی که برمی‌دارند آرزوی ظهور «منتقمُ بدمِ المقتولِ بکربلاء» را از عمق دل نشانه گرفته و آن ریشه­ کن کننده ستمکاران را طلب می­کنند. دل­های حق‌طلب در تمام مرزهای جغرافیایی، ظهور موعود برافرازکننده پرچم هدایت در جهان را انتظار می­کشند که برای گسترش عدالت و آرامش بشریت گام بردارد.
قیام سیدالشهدا(ع) که فلسفه آن مبارزه با ظلم و بی­ عدالتی بود، امروز چنان در سراسر پهنه گیتی گسترانیده شده که تنها یکی از تلألؤهای پرتوآفرین آن را می­توان در پیاده­ روی عظیم به‌سوی مرقد مطهر ایشان در ایام اربعین حسینی(ع) نظاره­ گر بود.
امسال نیز گردهمایی جهانی اربعین پرشورتر از سال‌های گذشته برگزار شد و جمع کثیری از هم‌وطنان عزیزمان در این گردهمایی عظیم، در کنار سایر ملت‌ها با میزبانی سخاوتمندانه و عاشقانه مردم عراق حضور پیدا کرده و پیام وحدت و یکدلی امت مسلمان را به جهان صادر کردند و علی‌رغم تلاش‌های برخی بدخواهان برای سانسور این کنگره عظیم؛ همان‌طور که رهبر حکیم انقلاب فرمودند اربعین هر روز جهانی‌تر خواهد شد.
دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، ضمن تقدیر از همه پیروان صدیق اهل‌بیت(علیهم­السلام) و به‌طور خاص ملت­های شریف عراق و ایران، از همه گروه‌های مردمی، کارگزاران و نهادهایی که به هر شکل، یاری­گر عاشقان و عارفان حسینی در حماسه بزرگ حسینی و حماسه مهدوی اربعین بوده­ اند تشکر کرده و اعلام می­دارد همان‌طور که امام خامنه­ای(مدظله­العالی) فرمودند «اربعین رسانه پرقدرت عاشوراست»، شایسته است تلألؤ جلوه­ های عدالت­خواهی قیام حسینی که مظاهر آن در پیاده ­روی عظیم اجتماع طرفداران حسینی روشنی­ بخش است، توسط رسانه­ های رسمی و شبکه­ های اجتماعی انتشاریافته و دل­های جویندگان عدالت و حق­ طلبی را در اقصی نقاط عالم نسبت به این خیل عظیم عاشقان حسینی و معرفی معرفت مکتب حسینی آگاه سازد.