کد خبر:6827   تاریخ انتشار: پنـج شنبه ، 25 مهر سال 1398 ساعت 14:38:0

مدیریت انقلابی-جهادی‌ اربعین باید به الگویی در سطح مدیران کلان کشوری تبدیل شود

دکتر رحمانی فضلی، با بیان اینکه مدیریت انقلابی-جهادی‌ اربعین باید به الگویی در سطح مدیران کلان کشوری تبدیل شود، روند عبور و مرور زائرین و همچنین خدمت‌رسانی به زائرین اربعین حسینی را مطلوب ارزیابی کرد.


دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی که صبح امروز با استقبال استاندار، برای بازدید از مرزهای اربعین وارد خوزستان شد، در حاشیه بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به لطف خداوند متعال و تلاش هایی که همه دستگاه های اجرایی به ویژه استانداران استان های مرزی، نیروهای انتظامی و نظامی و سایر بخش های مرتبط داشتند به شرایط بهتر و مطلوب تری برای تردد زائران رسیدیم و خشبختانه در راستای سیاست مدیریت زمان و توزیع بازگشت، سه روز است که زائرین ورودی به کشور نسبت به خروجی ها افزایش دارد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: از مردم و به ویژه زائران باید قدردانی کنیم که سفر خود را مدیریت و به توصیه های ستاد مرکزی اربعین عمل کردند.
وزیر کشور تصریح کرد: امیدوارم در این چند روز باقیمانده به اربعین نیز با تدابیر، پیش بینی ها و پشتیبانی ها و خدماتی که فراهم شده سفر تمام زائران حسینی را به خوبی مدیریت کنیم.
رحمانی فضلی با دعوت زائران حسینی به رعایت نظم و انضباط و عمل کردن به توصیه های ستاد مرکزی اربعین گفت: برای عرض خداقوت به زحمتکشان و خیرمقدم به زائران حسینی امروز به مرز شلمچه آمده ایم.
وی با تقدیر از فعالیت و عملکرد خوب رسانه ها در تنظیم روابط ستاد با نیروهای خدمات رسان و مردم داشتند، بیان کرد: این هماهنگی و همدلی بین همه نیروهای درگیر و خدمات رسان در ایام اربعین الگوی مناسبی برای مدیریت و خدمت کردن است.
وزیر کشور خبر داد: در روز گذشته برگشت زائران حسینی از مرزهای ایران ۲۸۰ هزار نفر و زائرین خروجی نیز حدود ۶۰ هزار نفر بودند.
رحمانی فضلی با اشاره به اینکه روند ورود زائران حسینی طی دو روز آینده افزایش داشته باشد، عنوان کرد: تمهیدات لازم برای بازگشت زائران حسینی فراهم شده که از آن جمله می توان به استقرار اتوبوس های بسیار برای جابجایی زائران و تعیین اماکن مختلف برای استراحت و اسکان آنها اشاره کرد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به کسانی که قصد بازگشت به استان های خود از طریق خودروی شخصی را دارند، توصیه کرد: چون از سفر برگشته اند حتما ابتدا استراحت کنند و بعد به رانندگی بپردازند.
وزیر کشور در پایان یادآور شد: اماکنی برای استراحت چند ساعته زائران بازگشتی پیش بینی شده و آنها نیز باید با مراقبت بیشتر استراحت کنند و بعد راهی استان های خود شوند.