کد خبر:6823   تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 24 مهر سال 1398 ساعت 14:44:0

شورای عالی آموزش و پرورش مرجع رسیدگی به حذف زبان انگلیسی در مدارس است

وزیر آموزش و پرورش درباره موضع دولت برای حذف زبان انگلیسی از مدارس، گفت: شورای عالی آموزش و پرورش مرجع رسیدگی به موضوع حذف زبان در مدارس است.


 محسن حاجی میرزایی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به بحثحذف زبان انگلیسی از مدارس، اظهارکرد:شورای عالی آموزش‌وپرورش یک مرجع قانونی است که درباره برنامه‌های درسی و فرایندهای آموزشی ضمن بررسی‌های لازم، مصوبه‌هایی دارد.
وی افزود: اگر موضوعی ضرورت داشته باشد که دانش آموزان فراگیرند باید در آموزش‌وپرورش این کار انجام شود و قابل‌واگذاری نیست و اگر ضرورت ندارد باید حذف شود لذا مرجع رسیدگی به این موضوعات شورای عالی آموزش‌وپرورش است.
وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه پیشنهاد می‌شود از طریق شورای عالی آموزش‌وپرورش کارها را دنبال کنیم، گفت: اگر آموزش در مدارس کاستی دارد این موضوع قابل‌بررسی و رفع است.
حاجی میرزایی در پاسخ به خبرنگاران درباره کمبود معلم در مدارس، خاطرنشان کرد: کمبود معلم با روش‌های مختلف حل‌شده و با همه ادارات آموزش‌وپرورش استان‌ها مذاکراتی در این زمینه انجام‌شده است و اعداد و ارقام در این زمینه کنترل‌شده و مشکل جدی در این رابطه وجود ندارد.
وی در ادامه تصریح کرد: ممکن است برخی از استان‌ها در نحوه محاسبات اشکالاتی داشته باشد که به همین منظورافرادی مأمور شده‌اند تا مشکلات این استان‌ها نیز حل‌وفصل کنند.
وزیر آموزش‌وپرورش در مورد مسائل مطرح‌شده در خصوص کتاب‌های درسی، اظهار کرد: امسال دانش آموزان باید در سامانه ثبت‌نام می‌کردند و از طریق سامانه، کتاب در اختیارشان قرار می‌گرفت و افرادی که ثبت ‌نام کرده بودند موفق به دریافت کتاب شدند اما ممکن است برخی از افراد در سامانه ثبت ‌نام نکرده باشند که تأکید کردیم با راهنمایی مدارس این کار انجام شود چون کتاب در حد کافی چاپ‌ شده و در اختیار دانش آموزان قرار دارد و معتقدیم مشکل کتاب به ‌هیچ ‌وجه نداریم.
حاجی میرزایی در پاسخ به این سؤال که برخی از دانش آموزان در سامانه ثبت‌نام کرده‌ اند اما برخی از دانش آموزان مدرسه خود را تغییر داده ‌اند و اکنون هیچ‌کدام از مدارس این مسئله را قبول ندارند در این زمینه دانش آموزان چه‌کاری باید انجام دهند؟ گفت: این مشکلات در حین توزیع کتاب‌های درسی پیش‌آمده زیرا ۱۴۲ میلیون جلدکتاب باید در سراسرکشور توزیع شود لذا تأکید شده مشکلاتی دراین حد در سریع‌ترین زمان حل شود.
وی در پاسخ به این سؤال که برخی از کتاب‌های درسی در بازار سیاه پیدا می‌شود، گفت: این موضوع قابل ‌بررسی است. به تعداد همه دانش آموزان کتاب موجود است و والدین نیاز نیست از بازار آزاد کتاب برای دانش آموزان خریداری کنند.
وزیرآموزش‌وپرورش با اشاره به استفاده از کتاب‌های کمک‌آموزشی، خاطرنشان کرد: به مدارس توصیه ‌شده تا از کتاب‌های کمک ‌آموزشی استفاده نکنند زیرا تمامی محتوای آموزشی در امتحانات جامع وکنکور براساس محتوای کتاب‌های درسی است و دانش آموزان اگر این محتواها را به‌دقت بخوانند نیاز به کتاب‌های کمک‌آموزشی نخواهند داشت لذا مدارسی که به این توصیه عمل نکنند، مورد رسیدگی قرار می‌گیرند.
منبع:  معاونت روابط عمومی و اطلاع وزارت آموزش‌وپرورش