کد خبر:6690   تاریخ انتشار: سـه شنبه ، 16 مهر سال 1398 ساعت 10:19:0

توسعه یافتگی محصول ذهن خلاق انسان ها است

وزیرآموزش و پرورش در جمع روسای مناطق 34 گانه آموزش و پروش استان گیلان گفت: تربیت انسان‌هایی با قابلیت ویژه و در تراز جمهوری اسلامی از مهمترین ماموریت‌های آموزش و پرورش است و باید با کمک هم مشکلات را از روی دوش آموزش و پرورش برداریم.


محسن حاجی میرزایی در جمع روسای مناطق 34 گانه آموزش و پرورش استان با اشاره به محدودیت‌های موجود در روند ارتقاء کیفی تعلیم و تربیت در مدارس و وجود توانمندی‌های بالقوه در این حوزه تصریح کرد: درحال حاضر تلاش برای برون رفت از محدودیت‌های موجود در قالب تهیه و تدوین برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تدوام دارد و امید می‌رود بسیاری از مشکلات حوزه تعلیم و تربیت در ابعاد سخت افزاری در سال‌های پیش رو برطرف شود.
وی با بیان اینکه توسعه یافتگی محصول ذهن خلاق است، تاکید کرد: باید در ازای همه مشکلات راه حلی نیز اندیشیده شود و همگان دست در دست هم و با همدلی و همراهی تدابیر لازم را بیندیشند.
وزیرآموزش و پرورش با اشاره به اینکه یک مدیر با صلاحیت و خلاق می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند و جانشین همه کاستی‌ها باشد، اظهار داشت: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده کیفیت آموزشی، امروز محل نقد جدی است و باید روی سنجش و ارزشیابی با جدیت توجه شود.
حاجی میرزایی با اشاره به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های فراوان طرح نماد، گفت: جامعه امروز با آسیب‌های فراوانی دست به گریبان است و هیچ ارگانی اهلیت بهتری نسبت به آموزش و پرورش در راستای کمک به کاهش این آسیب‌ها را ندارد.
وی با بیان اینکه باید محور نظام آموزشی ساحت‌های شش گانه عبادی، اخلاقی، دینی، اقتصادی و علمی باشد و همه با هم در یک راستا گام بردارند، افزود: هماهنگی در این حوزه‌ها سبب می‌شود تا دانش آموزان با نیازهای جامعه خود ارتباط برقرار کرده و در کنار تحصیل علم در سایر موارد نیز مستقل و درست عمل کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در این مراسم گزارشی از عمده ترین محدودیت‌ها و ظرفیت‌های آموزشی، پرورشی، اداری و رفاهی مناطق 34 گانه استان ارائه کرد و ارتقای آموزش و تربیت در مدارس را مستلزم توجه جدی دانست.
 نادرجهان آرای با اشاره به موفقیت‌های گیلان در کنکور 98 اظهار داشت: کسب رتبه‌های 4 و 8 کنکور سراسری و همچنین 56 رتبه دو رقمی فقط گوشه‌ای از توفیقات استان گیلان در بزرگترین ماراتن علمی کشور بود.
وی میزبانی کم نظیر دو رویداد دانش آموزی را از دیگر دستاوردهای آموزش و پرورش استان دانست و گفت: میزبانی هشتمین جشنواره جابربن حیان با حضور206 اثر و میزبانی رقابت‌های ورزش دانش آموزی در سه رشته؛ بدمینتون، شطرنج و تنیس روی میز از توانمندی‌های استان برشمرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به رتبه خوب استان در جذب خیرین مدرسه ساز اذعان کرد: در بخش ساخت و سازهای ورزشی و رفاهی آموزش و پرورش گیلان به نسبت دیگر استان ها در جایگاه پایینی قرار دارد.
منبع: معاونت روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش