کد خبر:6672   تاریخ انتشار: یـک شنبه ، 14 مهر سال 1398 ساعت 20:5:0

برگزاری مراسم معرفی کتاب دکتر حداد عادل

مراسم معرفی کتاب «به صحرا شدم، عشق باریده بود...» (گزارشی از راهپیمایی اربعین) نوشته غلامعلی حدادعادل و همچنین رونمایی از ترجمه‌های انگلیسی، اردو و عربی این کتاب برگزار می‌شود.


 
 این نشست با همکاری نهاد کتابخانه‌ها و دفتر نشر فرهنگ اسلامی روز سه‌شنبه (۱۶ مهرماه) از ساعت ۱۶ با حضور مدیران و چهره‌های فرهنگی در سالن جلسات کتابخانه مرکزی پارک  شهر به نشانی تهران، خیابان وحدت اسلامی، خیابان بهشت، ورودی شماره ۴ پارک شهر کشور برگزار می‌شود.
در این مراسم که در آستانه اربعین حسینی برگزار می‌شود، از ترجمه‌های انگلیسی، اردو و عربی کتاب «به صحرا شدم، عشق باریده بود...» نیز رونمایی خواهد شد.
در خبر برگزاری این نشست آمده است: غلامعلی حداد عادل در سفر خود به نجف اشرف در سال ۱۳۹۶، با سیل عظیم راه‌پیمایان اربعین هم‌مسیر می‌شود و شرحی از جریان این راه‌پیمایی و اتفاق‌های روی‌داده در مسیر نجف به کربلا را در این کتاب که با عنوانی برگرفته از «تذکره الاولیاء» عطار نیشابوری نام‌گذاری شده، ارائه می‌کند.
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در این اثر پس از بیان گزارشی از این سفر معنوی و حال و هوای مسیر راه‌پیمایی و موکب‌ها و زائران، به تحلیل این پدیده بزرگ سیاسی و دینی و اجتماعی می‌پردازد.
همچنین در عبارتی از این کتاب آمده است: راه‌پیمایی اربعین تنها سفری در جغرافیا نیست، بلکه حرکتی در تاریخ است؛ آن هم نه به گذشته، بلکه به آینده. آن‌چه به این سفر جغرافیایی عمق و معنای تاریخی بخشیده، تحولی است که در بصیرت راه‌پیمایان پدید آمده است.