کد خبر:6643   تاریخ انتشار: شــنـبـه ، 13 مهر سال 1398 ساعت 9:14:0

ایجاد تعامل واقعی بین مدرسه و‌ خانواده از اهداف آموزش و پرورش است

وزیر آموزش و پرورش اظهارکرد: آموزش و پرورش باید با واقعیت ها و نیازهای جامعه پیوند داده شود و محیط های مختلف یادگیری باید در تعامل با یکدیگر قرار بگیرند.


محسن حاجی میرزایی شامگاه پنجشنبه۱۱ مهر ماه ۹۸ در حاشیه افتتاح دبیرستان ۱۲ کلاسه کوثر اندیمشک، گفت: برداشتن دیوار مدرسه و ایجاد تعامل واقعی بین مدرسه و‌ خانواده از اهداف ما در آموزش و پرورش است. آموزش و پرورش باید با واقعیت ها و نیازهای جامعه پیوند داده شود و محیط های مختلف یادگیری باید در تعامل با یکدیگر قرار بگیرند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش فراگیرترین نهاد در ایران با قریب ۱۵ میلیون دانش آموز است و کشور با تلاش های خیل فرهنگیان در این دستگاه عظیم فرهنگی استقلال و آزادی خود را حفظ کرده است.
حاجی میرزایی بیان کرد: ما منکر مشکلات در آموزش و پرورش نیستم اما از تمامی ظرفیت ها برای کاستن از معضلات آموزش و پرورش استفاده می کنیم. ما از مشکلات تجهیزات، فضای فیزیکی و کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش آگاهی داریم ولی باید با مشارکت یکدیگر بر این مشکلات غلبه کنیم.
وزیر آموزش و‌  پرورش تصریح کرد: برای حل مشکلات خوزستان کارگروهی ویژه به سرپرستی یکی از معاونین حوزه وزارتی تشکیل می شود تا در راستای حل مشکلات در این استان گام برداریم.
وی با بیان اینکه همت بلند خیرین موقعیت خوبی به استان خوزستان داده است، اظهارکرد: استان خوزستان  مردم خوب و فداکاری دارد و تلاش های بسیار خوبی در جهت جبران خسارت های وارد شده به مدارس خوزستان در جریان سیل انجام گرفته است .
حاجی میرزایی با بیان اینکه ۱۱۳ مدرسه خوزستان در جریان سیل آسیب دیده است، اظهارکرد: تاکنون ۳۵ واحد آموزشی تخریب و بازسازی شد، از این بین۲۰ واحد آموزشی آماده و ۱۵ واحد آموزشی نیز تا پایان آبان ماه به بهره برداری خواهد رسید.
وی با اشاره به مشکلات آموزش و پرورش، گفت: کمبود نیروی انسانی یک موضوع ملی است که در راستای کاهش آن تدابیر ویژه ای را در دستور کار قرار  داده ایم .
حاجی میرزایی فرسودگی مدارس را از دیگر مشکلات دانست و تصریح کرد: بخشی از مدارس ما فرسوده است که زمان زیادی از ساخت آنها می گذرد و تمام تلاش ما در جهت نوسازی و تعمیر مدارس به کار گرفته خواهد شد .
وزیر آموزش و پرورش از تشکیل کمیته ای ویژه برای حل مشکلات آموزش و پرورش خوزستان خبرداد وگفت: کمیته ای را با عنوان پشتیبان آموزش و پرورش خوزستان تشکیل داده ام و یکی از معاونینم را به عنوان مسئول این کمیته منصوب کرده ام.
وی تاکیدکرد: با کمک استانداری و خیرین و مسئولان محلی و معین، در سه زمینه ی مورد نیاز در این استان اقدام خواهیم کرد.
حاجی میرزایی، تامین فضا و تجهیزات آموزشی را یکی از محور های فعالیت این کمیته اعلام کرد وگفت: امیدوارم باراهبردهایی که این کمیته در پیش خواهد گرفت؛ در زمینه فضا و تجهیزات، بتوانیم آموزش و پرورش خوزستان را به متوسط کشوری برسانیم.
وی با عنوان اینکه این کمیته ماموریت دارد تا دسترسی های آموزشی را توسعه دهد و مانیز وظیفه داریم همه کسانی که در سن تعلیم هستند را تحت پوشش قرار دهیم، ادامه داد: قصد داریم در جهت ارتقاء کیفیت آموزشی نیز در قالب این کمیته اقدامات موثری را به انجام برسانیم.
وزیرآموزش و پرورش، ساماندهی نیروی انسانی را ضروری دانست و عنوان کرد: تدابیری ویژه را در جهت ساماندهی نیروی انسانی پیش بینی کرده ایم.
وی با اشاره به اینکه بیش از هزار کلاس سنگی در این استان وجود دارد که از این بین ۶۰۰ کلاس درس سنگی در مناطق صعب العبور نیازمند به رسیدگی جدی است، بیان کرد: امیدواریم تا پایان دولت همه کلاس های سنگی که بیش از۲۰ دانش آموز دارند را به مدارس ایمن تبدیل کنیم.
منبع: معاونت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی آموزش‌وپرورش