کد خبر:6633   تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 10 مهر سال 1398 ساعت 13:10:0

شما دانشجویان باید مدیران آینده و کسانی باشید که گره از مسائل و مشکلات روز جامعه بر می‌دارد

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، دانشگاه صنعتی شریف را در حوزه‌های علمی و مذهبی سرآمد توصیف کرد و گفت: دانشجویان این دانشگاه باید مدیران آینده کشور باشند و گره از مسائل و مشکلات جامعه بردارند.


حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی در جشن ورودی‌های ۹۸ دانشگاه صنعتی شریف «شریف سلام» با تبریک به دانشجویان پرتلاش که به لطف خداوند در یکی از بهترین و چه بسا بهترین دانشگاه کشور تحصیل را آغاز می‌کنند، اظهارداشت: فضای دانشگاه صنعتی شریف فضایی بسیار خوب و مطلوب است. شما دانشجویان باید مدیران آینده و کسانی باشید که گره از مسائل و مشکلات روز جامعه بر می‌دارد.
وی افزود: این دانشگاه در گروه دانشگاه‌های خوب کشور است نه فقط از نظر علمی که بهترین دانشجوها بهترین استادان و مجموعه ای از نیکان در اینجا جمع هستند و چه از نظر اخلاقی، فرهنگی و مذهبی که جزء دانشگاه های خوب ایران است.
وی سپس به فعالیت‌های دانشگاه در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و مذهبی اشاره کرد و گفت: دانشگاه صنعتی شریف علاوه بر موفقیت در عرصه‌های علمی در فضاهای مذهبی نیز فعال است.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها،  مسجد دانشگاه صنعتی شریف باوجود ظرفیت خوبی که دارد بعضی از ماه‌ها به دلیل پُر شدن ظرفیت، نماز جماعت در دو نوبت برپا می شود. دانشجویان این دانشگاه  اهل ارتباط با خدا هستند.
رستمی ادامه داد: هیات مذهبی دانشگاه صنعتی شریف نیز یکی از هیات های تراز در تهران و در کل کشور است. اردوهای جهادی، فعالیت‌های خیرخواهانه و فعالیت‌های مختلف اجتماعی که انجام می‌شود به این دلیل است که دانشجویان از فهم مناسبی برخوردارند و ارتباط خوبی با خدا دارند و همین زمینه توفیق‌های بیشتر برای آنها فراهم می‌کند.
وی خطاب به ورودی های جدید دانشگاه صنعتی شریف تاکید کرد: باید قدر این نعمت‌ها را بدانید، آغاز دوران دانشجویی خود را با زیارت امام رضا (ع) بیمه می‌کنید. شما زمینه خدمت به این کشور را فراهم‌تر از دیگران دارید.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها  افزود: یقینا همه انسان‌ها، زمان گرفتاری در طوفان‌های زندگی، اخلاص پیدا می‌کنند. مسجد دانشگاه نیز در ایام امتحان خیلی جدی‌تر است و این امری طبیعی است.
رستمی با بیان اینکه امروزه شاهد این هستیم که در یک سو دانشمندان و همین دوستانی که قبل از شما در دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه‌های دیگر حاضر بوده‌اند کشور را به یک توان بازدارندگی رسانده‌اند، گفت: از سوی دیگر ممکن است دانش در خدمت کشتار و غارت بشریت قرار بگیرد. بنابراین همه ما نیازمند ارتباط با خدا هستیم.