کد خبر:6616   تاریخ انتشار: سـه شنبه ، 9 مهر سال 1398 ساعت 16:50:0

امروز با وجود رسانه‌ها مکتب شیعه مخاطب خود را پیدا کرده است

حجت‌الاسلام محمدیان با بیان‌اینکه باید حوزه علمیه تهران جایگاه راهبردی خود را پیدا کند، گفت: کسانی که با وجود سختی ایستادگی و مقاومت می‌کنند مومنان حقیقی هستند.


حجت‌الاسلام والمسلمین «محمد محمدیان» با حضور در حوزه علمیه امام رضا(ع) و دیدار با آیت‌الله رشاد رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه طی سخنانی گفت: حوزه علمیه تهران طی سال‌های اخیر سرمایه‌های بزرگ و استوانه‌های بزرگ علمی، معنوی واجتماعی را از دست داد.
 عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و مسئول امور ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه خداوند در سطوح مختلف زمین را از حجت خود خالی نمی‌گذارد، تصریح کرد: یکی از امیدهای حوزه‌های علمیه تهران آیت‌الله رشاد است که ثمرات و برکات زیادی را در این چهل سال داشته، طرح‌هایی که در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به ریاست وی طی برخی عرصه‌ها همچون فقه نظام برنامه‌ریزی شده، نظیر ندارد.
 حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان بیان کرد: اتفاقاتی در عصر ما رخ داده که در تاریخ تشیع و ادیان الهی نظیر نداشته که دینداران بتوانند در سطح وسیع جهانی با این عمق پیام آسمانی انبیاء و اولیاء الهی را منتقل کنند.
 عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به داستان حضرت نوح(ع) و ایمان نیاوردن مردم به ایشان، اظهار کرد: حضرت شب و روز به مدت ۹۰۰ سال مردم را دعوت کردند اما تعداد بسیار محدودی به خدا ایمان آورند یا در سوره یس خداوند می‌فرماید: ما سه پیامبر فرستادیم یک نفر ایمان آورد او را هم کشتند.
 وی افزود: تاریخ رسالت ما طلاب اینگونه شروع شده و این رسالت به ما رسیده است، امروز با وجود رسانه‌ها مکتب شیعه مخاطب خود را پیدا کرده و بسیاری از مردم علاقه‌مند و مجاهد برای این مکتب هستند، ما در عصری قرار گرفتیم که این مکتب طرفداران خود را پیدا کرده که چند روز دیگر در راهپیمایی عظیم اربعین این شوق و شور را مشاهده خواهیم کرد.
حجت‌الاسلام محمدیان با بیان اینکه انقلاب اسلامی محور این اتفاقات و علاقه مردم به مکتب شیعه است، گفت: محور دیگر این حرکت عظیم طلاب و حوزه‌های علمیه هستند؛ همه دنیا فکر می‌کردند که بعد فروپاشی اتحادیه شوری غرب دنیا را فتح می‌کند اما امروز شاهد هستند مکتب شیعه افق‌های بسیار روشن به دنیا عطا کرده که چشمان بینا به آن دلبسته شدند و این به مجاهدت امام راحل و رهبر معظم انقلاب است که محصول ناب و خالص حوزه‌های علمیه هستند.
مسئول امور ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری افزود: طلاب هم در این حوزه‌ها باید نقش ایفا کنند که اگر دین الهی را به درستی بشناسند با وجود مشکلات خود را وقف آن می‌کنند. طلاب حقیقی خود را وقف مکتب شیعه و دین خدا می‌کنند، طلاب آمدند که یاور و انصار دین الهی باشند بدون اینکه همه امکانات برای آنها فراهم باشد.
وی با بیان اینکه مسیر الهی سختی و رنج دارد و بدون پیروزی در امتحانات الهی کسی وارد بهشت نمی‌شود، ابراز کرد: قرآن با صراحت بیان می‌کند که راه خداوند سخت و همراه با رنج است تا کسانی که حاضر هستند برای دین خود هزینه کنند شناخته شوند.
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدیان بیان کرد: سختی‌ها و رنج‌ها راستگویان و دروغگویان را از یکدیگر متمایز می‌کند همه مدعی ایمان هستند اما کسانی که با وجود سختی ایستادگی و مقاومت می‌کنند مومنان حقیقی هستند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه امروز بشریت در پیچ تاریخی بسیار مهمی قرار دارد که انقلاب اسلامی در آن نقش محوری دارد، گفت: ضعیف‌ترین کشور در منطقه یمن است که عربستان پیش بینی کرده بود طی  ۵ ماه آن را فتح کند اما امروز بعد ۵ سال پوزه عربستان به زمین مالیده شده بزرگترین کشور نفتی منطقه دو هفته است که نفت وارد می‌کند.
وی بیان کرد: اتفاقات بزرگ امروز دنیا نشان از وعده‌ پیروزی الهی دارد و اینکه آینده برای مکتب اهل‌بیت(ع) است.
مسئول امور ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه تمدن غرب هر چه هنر دارد رو می‌کند پس از آن عصای موسی امام زمان(عج) همه آنها را خواهد بلعید، گفت: امروز ما به جایی رسیدیم که متفکران و اندیشمندان دنیا هر چه حرف داشتند گفتند که سودی برای بشریت نداشته است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: بنا نیست ما طلبه معمولی باشیم، امروز هر کدام از طلاب پرچمدارانی هستند که باید جمع عظیمی از مردم را با خود به سوی دینداری ببرند و در سنگرهای دین نگاه دارند که بخش عمده این اتفاق در بحث های معرفتی حوزه رخ می‌دهد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: باید حوزه علمیه تهران جایگاه راهبردی خود را پیدا کند زیرا در مرکز تحولات تاریخی دنیا قرار گرفته است امید که با مدیریت آیت‌الله رشاد جایگاه خود را پیدا کرده و تقویت شود که نیازهای کشور و جهان اسلام را پاسخگو باشد.