کد خبر:6536   تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 3 مهر سال 1398 ساعت 11:15:0

انقلابی‌گری هویت یک عالم دینی است

آیت الله رشاد انقلابی‌گری را جزء هویت عالم دینی توصیف کرد و گفت: ممکن نیست کسی علوی باشد اما انقلابی نباشد.


آیت الله علی اکبر رشاد رئیس شورای حوزه علمیه استان تهران در حاشیه آیین آغاز سال تحصیلی 98-99 حوزه‌های علمیه این استان  انقلابی‌گری را برای عموم مردم تکلیف دانست و گفت: انقلابی‌گری برای طلاب و اهل علم فراتر از تکلیف است.
رئیس شورای حوزه علمیه استان تهران افزود: انقلابی‌گری یک هویت است، کسی نمی‌تواند عالم دینی یا طلبه باشد ولی انقلابی نباشد؛ انقلابی به معنای تغییر وضعیت نامطلوب غیر اسلامی به وضعیت مطلوب و اسلامی است. حال آیا عالم دینی و طلبه تکلیفی بالاتر و فراتر از تبدیل وضع غیر دینی به دینی دارد؟
وی ادامه داد: انقلابی‌گری تکلیف نیست بلکه هویت عالم دین یا طلبه به لحاظ زی و شخصیت با انقلابی‌گری گره خورده است؛ او نباید به صورت تصنعی یا بر حسب تکلیف به شعار انقلابی بپردازد و عمل انقلابی انجام دهد بلکه باید این شعار انقلابی و عمل انقلابی از وجودش سرچشمه گیرد و برخاسته باشد.
آیت‌الله رشاد توجه به متن دین و اسلام ناب را نقطه مرکزی تربیت طلاب انقلابی توصیف کرد و گفت: اگر ما به کلام معصومان(ع) اعتنا و عنایت کنیم، الا و لابد انقلابی خواهیم بود؛ نمی‌شود کسی تمرکز و تمحض بر کلمات معصومان(ع) داشته باشد و با نهج البلاغه انس داشته باشد، علوی باشد ولی انقلابی نباشد.
رئیس شورای حوزه علمیه استان تهران با تأکید بر اینکه مگر علوی می‌تواند غیر انقلابی باشد؟ گفت: تمرکز بر کلمات معصومان (ع) و متن قرآن مطمئن‌ترین طریق کسب روحیه انقلابی و تحصیل زی و رفتار انقلابی است.
منبع: خبرگزاری رسا