کد خبر:6490   تاریخ انتشار: یـک شنبه ، 31 شهریور سال 1398 ساعت 13:40:0

ما اهل گفتمان و گفت‌وگوی عادلانه هستیم

آیت الله اعرافی با ذکر این مطلب که ما اهل گفتمان و گفت‌وگوی عادلانه هستیم اما فریب مذاکره با دشمنان عهدشکن را نخواهیم خورد، تصریح کرد: مذاکره‌ای که با تحریم‌های ظالمانه همراه باشد را نخواهیم پذیرفت.


 آیت‌الله علیرضا اعرافی پیش از ظهر امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح استان که در بلوار پیامبر اکرم(ص) برگزار شد، گفت: تقارن ایام الله هفته دفاع مقدس و عزاداری سالار شهیدان یادآور حرکت مکتبی است که از جریان سرخ عاشورا نشات گرفت.
وی با ذکر این مطلب که ملت ایران مفتخر است که با فرماندهی ولی‌فقیه زمان خود یک قطعه تاریخی را با سرافرازی گذرانده است، افزود: نباید فراموش کنیم که همچنان در برابر این قطعه درخشان تاریخی مدیون و بدهکار هستیم و هنوز هم قدر آن ناشناخته است.
مدیر حوزه های علمیه کشور بیان کرد: امواج دفاع مقدس فراتر از مرزهای ایران گسترده شده است؛ دفاع مقدس شاید برای اولین بار بعد از صدر اسلام بود که الگوی لشکر و سپاه الهی را نشان داد، ما در تاریخ و مجالسمان از عاشورا و دستاوردهای عظیم آن می‌گفتیم اما در دفاع مقدس آن حقایق تاریخی را در عمل مشاهده کردیم.
آیت الله اعرافی در ادامه گفت: رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس با دفاع جانانه خود عاشورا را مجسم کردند؛ در دفاع مقدس بعد از 200 سال از جنگ‌های عصر قاجار و پهلوی که همیشه با شکست ایران همراه بود، نخستین بار در پرتو رهبری‌های امام راحل ملت قهرمان ایران نشان داد که می‌توان پیروز بود و کشور را از خطرها صیانت کرد.
امام جمعه قم با ذکر این مطلب که دفاع مقدس نشان داد که با دست‌خالی می‌توان کشوری را از اشغال، تجزیه و سقوط نجات داد، تصریح کرد: ملت مقتدر و مسلمان ایران در برابر قدرت‌های بزرگ دنیا که در کنار حزب بعث قرار گرفتند به پیروزی رسید و آن‌ها را ناکام گذاشت.
آیت الله اعرافی گفت: بحمدالله امروزه به برکت دفاع مقدس و هدایت‌های رهبری و همت نیروهای مسلح و دانشگاهیانمان، قدرت نظامی ما در دنیا حداقل در رتبه 13 قرار دارد و در منطقه ما با سرعت رقیبان را پشت سر گذاشته‌ایم و آرام‌آرام رتبه نخست را نیز به دست می آوریم.
وی با ذکر این مطلب که ایران اسلامی امروز در ساخت موشک‌های بالستیک و هواپیماهای نظامی نیز ایران اسلامی به‌سرعت رقیبان را پشت سر می‌گذارد، یادآورشد: این مهم حاصل مجاهدت نیروهای مسلح و رزمندگان ما در دفاع مقدس بود.
مدیر حوزه‌های علمیه  با بیان این نکته که به برکت بسیج دلاور، سپاه و ارتش، قدرت دفاعی ما امروز یک قدرت بی‌مانند است، عنوان کرد: این‌یک امتیاز بزرگ بوده که در هیچ جای عالم وجود ندارد، همچنین صنایع دفاعی ما امروز درون‌زا و بومی است که باقدرت جوانان انقلابی کشور ساخته‌شده است.
وی با اشاره به افزایش سریع قدرت ملی کشور، افزود: تنها ایران مقتدر و سرافراز است که از پیشرفته‌ترین فناوری‌های دفاعی برخوردار شده است و با شتاب پیش می‌رود، دستاورد دیگر دفاع مقدس خلق الگوها و تئوری‌های نظامی و جنگی ایران اسلامی بود.
آیت الله اعرافی دستاورد دیگر نظام اسلامی را صدور اندیشه و گفتمان ایران اسلامی عنوان کرد و گفت: امروز انقلاب اسلامی گفتمان دفاع مجاهدانه در جهان گسترش‌یافته است، امروز سپاه مقتدر درراه خدا و بسیج اسلام ناب در کشورهای گوناگون شکل‌گرفته است، امروز اسرائیل در محاصره قدرت اسلام و محور مقاومت قرار دارد، امروز آمریکا و ایادی‌اش عربده می‌کشند و یاوه می‌گویند اما از قدرت ایران اسلامی در رعب و انفعال هستند.
وی با ذکر این مطلب که ما اهل گفتمان و گفت‌وگوی عادلانه هستیم اما فریب مذاکره با دشمنان عهدشکن را نخواهیم خورد، تصریح کرد: مذاکره‌ای که با تحریم‌های ظالمانه همراه باشد را نخواهیم پذیرفت، ملت ایران و جبهه مقاومت در کنار مرزهای اسرائیل قدرت‌های وابسته اسرائیل و آمریکا را تهدید می‌کند.
آیت الله اعرافی با ذکر این مطلب که باید به ملت و به زنان و مردان غیور ایران اعتماد کرد، یادآورشد: این درس دفاع مقدس است  که با اعتماد به ملت می‌توان تمام موانع را از پیش رو برداشت و راز همه این‌ها وحدت ملت، فرمان‌بری و فرماندهی از ولایت‌فقیه است، امیدواریم همه ما بتوانیم دین خود را به شهدا با پیمودن این مسیر ادا کنیم.
منبع: مرکز مدیریت حوزههای علمیه