کد خبر:6458   تاریخ انتشار: شــنـبـه ، 30 شهریور سال 1398 ساعت 10:42:0

با استفاده از ظرفیت بالای فرهنگی موجود دو کشور، باید مناسبات فرهنگی فی مابین را توسعه دهیم

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه، پیشنهاد اعلام سال فرهنگی دو کشور را داد.


دکتر ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که به عنوان رییس کمیته فرهنگ و گردشگری بیست‌وهفتمین اجلاس کمسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه به همراه رییس جمهوری کشورمان به آنکارا سفر کرده است، با محمد نوری‌ارسوی، وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.
دکتر ابراهیمی‌ترکمان با اشاره به روابط دیرینه فرهنگی ایران و ترکیه تأکید کرد: لازم است با استفاده از ظرفیت بالای فرهنگی موجود دو کشور، مناسبات فرهنگی فی مابین را توسعه دهیم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مشترک فرهنگی بین ایران و ترکیه را داد و با اشاره به اهمیت گفت‌وگو در ایجاد تفاهم و همدلی، راه‌اندازی کنفرانس‌های سالانه گفت‌وگوهای فرهنگی در موضوعات مورد علاقه بین دو کشور را مهم تلقی کرد.
وی در ادامه، با اشاره به ظرفیت بالای دو کشور در زمینه فیلم و سینما، پیشنهاد برگزاری هفته‌های فیلم و ساخت فیلم مشترک را داد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان سخنانش، پیشنهاد اعلام سال فرهنگی دو کشور به منظور اجرای پروژه‌های متقابل فرهنگی را داد.
آماده همکاری با ایران و گسترش روابط فرهنگی هستیم
محمد نوری‌ارسوی در سخنانی، با استقبال از نامگذاری سال 2021 به عنوان سال فرهنگی بین دو کشور بر تشکیل کمیته مشترک جهت برنامه‌ریزی لازم تأکید کرد.
وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه با اشاره به سفرهای مکرر خود به ایران، گفت: تصویری که رسانه‌های غربی از ایران ارائه می‌دهند، واقعی نیست.
وی همچنین، آمادگی وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه برای هرگونه همکاری‌ فرهنگی با ایران را اعلام کرد.
در پایان این دیدار مقرر شد؛ گروهی متشکل از معاون وزیر فرهنگ ترکیه و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آنکارا نسبت به جمع‌آوری و بررسی طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی مربوط به «سال فرهنگی ایران و ترکیه» تشکیل شود.
منبع: روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی