کد خبر:5329   تاریخ انتشار: یـک شنبه ، 10 شهریور سال 1398 ساعت 11:58:0

تغییرات زیادی در ساختار آموزش‌ و پرورش نخواهیم داشت

وزیر آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه آنچه تحت عنوان برنامه به مجلس شورای اسلامی داده شد، مبنای عمل قرار خواهد گرفت، گفت: در این مدت تغییرات زیادی در ساختار آموزش‌ و پرورش نخواهیم داشت و بنای همکاری با تمام همکاران را دارم.


محسن حاجی میرزایی در نشست با اعضای شورای معاونان ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت امام حسین علیه‌السلام، با تشکر از سید جواد حسینی که در دوره سرپرستی با جدیت به اداره آموزش‌وپرورش پرداخت، افزود: استان‌ها با برگزاری جلسات شورای آموزش‌وپرورش به رفع کاستی‌ها تا زمان بازگشایی مدارس بپردازند تا مسائل آموزش‌وپرورش مطرح و حل‌وفصل شود.
وی اظهار داشت: زمان محدودی در اختیارداریم تا کاری انجام شود و درخواست می‌کنم در هر مسئولیتی هستید با تمام قدرت ادامه دهید و معطل هیچ‌ چیزی نباشید. بنای همکاری با تمام همکاران را دارم، چرا که بر اساس امیال خودم یا دیگران بازی نخواهم کرد مگر در موردی که تغییر لازم است تا پیشرفت در کار صورت بگیرد. البته لازم است مهر ماه را با آرامش پشت سر بگذاریم.
حاجی میرزایی ادامه داد: این نهاد بزرگ و گسترده نمی‌تواند متوقف شود و همه باید مراقبت حداکثری داشته باشند تا کارها باکیفیت انجام شود.
حاجی میرزایی با اشاره به اینکه اولویت چند هفته آینده بازگشایی مدارس است، اظهار داشت: نزدیک ماه مهر هستیم و لازم است تمام افرادی که در این خصوص مسئولیت دارند، از نظر نیروی انسانی، کتب درسی، فضاهای آموزشی، تجهیزات و امکانات اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.
وی تأکید کرد: از مناطقی که برای بازگشایی مدارس مشکلاتی دارند بازدید و برای حل‌وفصل امور پیگیری‌های لازم انجام داده شود.
حاجی میرزایی با بیان اینکه متأسفانه بخش عظیمی از دانش مدیران به‌ سادگی از بین می‌رود، گفت: باید مدیریت دانش را اجرایی کنیم تا تصمیم‌های بهتری گرفته شود و امور به‌خوبی انجام گیرد.
 وزیر آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: زمانی که در دولت حضور داشتم، پیشنهاد دادم در کنار هر پروژه بزرگ گروه مستندساز باشند تا همه وقایع و تجارب را ثبت کنند تا انتقال دانش تجربه صورت گیرد.
وی با اشاره به اهمیت مدیریت دانش، تصریح کرد: کسانی که تعامل با دستگاه‌ها دارند بر این موضوع شهادت می‌دهند که بخش عظیمی از کارها به‌گونه‌ای است که ارزش زیادی ندارند و افراد را از وظایف و کارهای اصلی دور کرده‌اند.
وزیر آموزش‌وپرورش تأکید کرد:  موضوع بازگشایی در مناطق سیل‌زده بسیار مهم است و ان شاءالله این مناطق برای مهرماه در بازگشایی و شروع سال تحصیلی مشکل نخواهند داشت.
محسن حاجی میرزایی به عنوان پانزدهمین وزیر آموزش و پرورش روز گذشته با ۲۰۰ رای موافق نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.
منبع: روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش