کد خبر:5292   تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، 11 شهریور سال 1398 ساعت 10:29:0

تبیین نظریه انقلاب اسلامی بدون توجه به مفاهیم قرآنی آن ممکن نیست

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: تبیین نظریه انقلاب اسلامی بدون توجه به مفاهیم قرآنی آن ممکن نیست و اساتید دانشگاهی اولین مسئولان در برابر درک و ترویج این نظریه در کنار مفاهیم دینی آن هستند.


حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در اجلاسیه بسیج اساتید دانشگاه‌های آزاد که در مجتمع امامت مشهد برگزار شد، گفت: قرآن مفاهیم مطلوب و حقیقی مورد نیاز انسان را مورد تاکید خود قرار می‌دهد، به‌گونه‌ای که ما در زندگی مادی نیز می‌توانیم مصادیق آن را ملاحظه و درک کنیم.
رستمی ادامه داد: تبیین نظریه انقلاب اسلامی بدون توجه به مفاهیم قرآنی آن ممکن نیست و اساتید دانشگاهی اولین مسئولان در برابر درک و ترویج این نظریه در کنار مفاهیم دینی آن هستند.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تأکید کرد: اساتید بسیجی در دانشگاه باید به‌عنوان مبلغین انقلاب اسلامی عمل کنند و رفتار آن‌ها ترویج کننده آرمان‌های این انقلاب باشد.
وی در خصوص مسیر یک نظام انقلابی تشریح کرد: مسیر یک نظام با آرمان‌های الهی، مسیر انسان‌های فرصت‌طلب نیست، بلکه افراد با روحیه بسیجی و انقلابی می‌توانند پیشرو این مسیر قرار بگیرند.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها همچنین تصریح کرد: با وجود اینکه جریانات غربگرا در کشور از قالب‌های غیراسلامی هم برای اداره امور استفاده کردند و به نتیجه نرسیدند، اما جریان انقلاب با یک پشتوانه فکری قوی، پهباد جاسوسی آمریکا را نابود کرده و اینگونه دشمن را به چالش کشانده و مجبور به عقب نشینی می‌کند.
منبع: مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها