کد خبر:5289   تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، 11 شهریور سال 1398 ساعت 9:25:0

شناخت امام حسین (ع) با کتاب‌ها جنبه عملی پیدا می‌کند

کتاب حسین (ع) از زبان حسین (ع) نوشته حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدیان در کتابخانه پارک شهر تهران رونمایی شد.


حجت الاسلام  والمسلمین محمدیان گفت: محور اصلی این کتاب، سخنان امام حسین (ع) است. چون برای آشنایی با فرهنگ عاشورا هیچ منبعی معتبرتر از سخنان رهبر این نهضت وجود ندارد. 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: علاوه بر آن، در این کتاب سعی شده است تا از منابع معتبر و مدارکی که اهل فن به آن استناد می‌کنند استفاده شود و از منابع ضعیف استفاده نشود تا کتاب مستند باشد. 
وی گفت: ما سعی کرده ایم جوان‌هایی که می‌خواهند با امام حسین (ع) آشنا شوند این فرهنگ را درک کنند و با وجود کتاب‌های بزرگی که در این باره وجود دارد، گامی در جهت نهضت عاشورا برداریم. 
حجت الاسلام محمدیان افزود: روایت این کتاب، اول شخص است تا از زبان خود امام باشد و با شیوه‌ای جدید جوانان را به سمت کتاب سوق دهیم.
نویسنده کتاب حسین (ع) از زبان حسین (ع) گفت:: این کتاب فصل‌های مختلفی دارد، از جمله درباره پیامبر اکرم (ص)، امام علی (ع)، امام حسن مجتبی (ع)، شروع مبارزات امام حسین (ع) با حکومت بنی امیه و مهمترین دوره که من اسم آن را گذاشته ام " تو چه می‌دانی چیست کربلا " که به قیام عاشورا اختصاص دارد. 
حجت الاسلام محمدیان افزود: بخش آخر کتاب از زبان حضرت زینب (س) روایت می‌شود و حوادث بعد از عاشورا و بازگشت کاروان از مدینه را نشان می‌دهد. 
وی در خصوص لزوم شناخت فلسفه قیام عاشورا در چنین روز‌هایی گفت:: جنبه عاطفی این روز‌ها، قطعا مردم را به سمت شناخت این فرهنگ می‌کشاند و این شناخت روابط خانوادگی، اجتماعی و بین المللی ما را بهبود می‌بخشد. 
دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی هم در این مراسم گفت: شناخت امام حسین (ع) با کتاب‌ها جنبه عملی پیدا می‌کند و اگر این معرفت وجود داشته باشد تاریخ تحریف نمی‌شود. 
آقای علیرضا مختارپور افزود: اگر شناخت امام حسین (ع) با بصیرت همراه نشود جامعه دچار کج اندیشی خواهد شد.
وی گفت: رهبر معظم انقلاب بار‌ها به شناخت درس‌های عاشورا و پندگرفتن از عبرت‌های عاشورا تاکید کرده اند به همین جهت در سال‌های اخیر مداحان و واعظان به معرفی کتاب هم می‌پردازند. 
دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی تصریح کرد: حجت الاسلام محمدیان قبل از این کتابی را از زبان علی (ع) به عنوان زندگینامه خود آن حضرت تهیه کرده بود که بسیار مورد توجه قرار گرفت و این کتاب که امروز در کتابخانه پارک شهر رونمایی می‌شود، امتداد آن کتاب است. 
وی گفت: کتاب حاضر زندگینامه آن حضرت، از تولد تا شهادت را نشان می‌دهد.
آقای مختارپور افزود: کتاب، هشت فصل دارد که فصل هشتم آن پس از شهادت آن حضرت است و از زبان حضرت زینب (س) روایت می‌شود. 
وی گفت: این کتاب به دلیل مستند بودن، تکیه بر احادیث و تاریخ‌های معتبر و ترجمه روان و شیرین، خواندنی شده است و نسل جوان با خواندن آن علاقه بیشتری به مطالعه زندگی امام حسین (ع) پیدا می‌کند. 
حجت الاسلام محمد محمدیان این کتاب را به عنوان بیست و یکمین اثر خود با رویکرد نسل جوان و به شیوه روایت اول شخص نوشته است. 
این نویسنده برای نگارش کتابش از ۱۰۱ منبع دست اول استفاده کرده است.
کتاب حسین (ع) از زبان حسین (ع) در ۲۷۲ صفحه منتشر شده است.
ناشر این کتاب انتشارات معارف است. مراسم رونمایی کتاب با مشارکت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و نشر معارف برگزار شده است. 
حجت الاسلام محمدیان پیش از این ۲۰ عنوان کتاب با موضوع ائمه معصومان (ع) منتشر کرده است که از آن جمله می‌توان به کتاب " زیبایی‌های کربلا " اشاره کرد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما