کد خبر:5281   تاریخ انتشار: یـک شنبه ، 10 شهریور سال 1398 ساعت 10:13:0

مراکز جذب دانشجوی خارجی راه‌اندازی می‌شود

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: موسسات جذب دانشجوی خارجی در ایران زیر نظر این سازمان و با آئین‌نامه مصوب وزیر علوم، تحقیقات و فناوری راه‌اندازی می‌شوند.


«مجتبی صدیقی» اظهار داشت: بر اساس آئین‌نامه‌ای که در این باره به امضای منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رسیده است، کارگروهی برای بررسی تقاضاهای راه اندازی موسسات جذب دانشجوی خارجی باید تشکیل شود.
وی ادامه داد: افرادی که می توانند در جذب دانشجوی خارجی تبلیغ کنند با دریافت مجوز از سازمان امور دانشجویان می توانند به تاسیس این مراکز در خارج از کشور مبادرت ورزند.
رئیس سازمان امور دانشجویان در مورد نحوه فعالیت این موسسات گفت: موسسات یاد شده خصوصی هستند و محدوده فعالیت شان در کشورها مشخص می شود.
معاون وزیر علوم خاطرنشان کرد: یک موسسه امکان فعالیت برای جذب دانشجوی خارجی از تمام کشورها را ندارد و هر موسسه تنها برای جذب دانشجوی خارجی از دو یا سه کشور می تواند فعالیت کند.
صدیقی ادامه داد: این موسسات در صورت داشتن شرایط استقرار در کشورها و بر اساس توانایی های شان، دانشگاه های ایران را برای جذب دانشجوی خارجی تبلیغ می کنند.
رئیس سازمان امور دانشجویان در مورد شرایط راه اندازی یک موسسه تاکید کرد: سوابق فرهنگی و آموزش عالی، آشنایی با دانشگاه ها و برخی صلاحیت های عمومی برای دریافت مجوز راه اندازی این موسسه ها مهم است.
صدیقی یادآورشد: سازمان امور دانشجویان این آمادگی را دارد که مجوزهای این مراکز را برای متقاضیان صادر کند.
هم اکنون با احتساب دانشگاه آزاد اسلامی، ٣٩ هزار دانشجوی خارجی در ٣٥ دانشگاه کشور تحصیل می کنند.
منبع: ایرنا