کد خبر:5244   تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 6 شهریور سال 1398 ساعت 19:14:0

کتاب «حسین از زبان حسین» در آستانه محرم منتشر شد

جدیدترین اثر حجت‌الاسلام محمدیان با موضوع امام حسین (ع) روانه بازار کتاب شد.


«حسین از زبان حسین» عنوان تازه‌ترین اثر حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی است که به همت نشر معارف در 272 صفحه منتشر شده است.
این کتاب در 8 فصل دوران ولادت امام حسین (ع) تا شهادت آن حضرت و پس از آن را روایت می‌کند. همچنین ماجرای اسارت کاروان تا بازگشت به کربلا و سپس مدینه از زبان خواهر آن بزرگواران حضرت زینب (سلام‌الله علیها) روایت می‌شود. عناوین این کتاب عبارت‌اند از: «دوران رسول خدا (ص)، دوران امیرالمومنین (ع)، دوران امام حسن (ع)، امامت، آغاز مبارزه آشکار با حاکمیت اموی، از مکه تا کربلا، و تو چه می‌دانی کربلا چیست، پس از شهادت امام حسین (ع)».
قلم روان و جذاب نویسنده و همچنین ارجاعات همه مطالب به کتب معتبر و منابع تاریخی طیف وسیعی از مخاطبان را به خود جلب می‌کند.
در بخشی از این کتاب آمده است:  فرزند شیرخوار خود را در بغل گرفتم و همین که خواستم او را ببوسم تیر حرمله بر گلوی آن طفل فرود آمد و او را به شهادت رساند. در حالیکه مشتی از خون او را به سوی آسمان می‌پاشیدم گفتم: آن چه این مصیبت را برایم آسان و قابل تحمل می‌کند این است که در برابر نگاه خداوند انجام می‌گیرد.
پیش از این، کتاب «علی از زبان علی» که روایتگر زندگی و زمانه امام علی (ع) از زبان ایشان است به قلم حجت‌الاسلام محمدیان منتشر شده بود که با استقبال بسیار خوبی مواجه شد.