کد خبر:5225   تاریخ انتشار: سـه شنبه ، 5 شهریور سال 1398 ساعت 10:2:0

۳ جلد کتاب شرح نهج‌البلاغه اثر رهبر معظم انقلاب در قم رونمایی شد

مراسم رونمایی از سه جلد کتاب شرح نهج‌البلاغه اثر رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر دوشنبه با حضور مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور و جمعی از علما و فضلای حوزه های علمیه در مدرسه علمیه دارالشفای قم برگزار شد.


کتاب‌های نبوّت‌ها در نهج‌البلاغه (درس‌های سال ۱۳۵۹)، منشور حکومت علوی (درس‌های سال ۵۲ و ۵۳) و راه روشن مدیران (دیدارهای با هیأت دولت در ماه مبارک رمضان از سال ۱۳۷۲ تا ۱۳۹۵) اثر حضرت آیت الله خامنه ای در این مراسم رونمایی شد.
مسئول دفتر مؤسسه فرهنگی و پژوهشی انقلاب اسلامی در قم در این مراسم گزارشی از برنامه ها و فعالیت های این مؤسسه در بیش از یک دهه گذشته اشاره کرد و گفت: در سال ۵۹ که برخی گروههای انحرافی به دنبال تحریف مفاهیم و معارف نهج البلاغه بودند، مقام معظم رهبری جلسات درسی را در این رابطه برگزار کردند.
حجت‌الاسلام سعید صلح میرزایی دیدارهای رهبر معظم انقلاب با هیأت های دولت در ماه مبارک رمضان را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: ایشان در این جلسات به شرح بخش هایی از نهج البلاغه پرداختند که این مباحث در کتاب «راه روشن مدیران» مطرح شده است.
وی با بیان اینکه برگزاری برخی جلسات درس امام خامنه ای در سال های ۵۲ و ۵۳ سبب دستگیری ایشان توسط ساواک شده بود، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بر انس گرفتن همه مردم و مسئولان  به ویژه جوانان با معارف بلند نهج البلاغه تأکید می کنند.
مراسم رونمایی از سه جلد کتاب شرح نهج‌البلاغه اثر رهبر معظم انقلاب به همت مؤسسه فرهنگی و پژوهشی انقلاب اسلامی در قم برگزار شد و جلد چهارم این اثر ارزشمند نیز که به بیانات حضرت آیت الله خامنه ای در رابطه با نهج البلاغه در سایر سخنرانی‌ها اختصاص دارد، برای انتشار در دستور کار قرار گرفته است.
منبع: ایرنا