کد خبر:4916   تاریخ انتشار: سـه شنبه ، 8 مرداد سال 1398 ساعت 10:35:0

تازه ترین رشته‌های مصوب در شاخه هنرومعماری

رئیس کارگروه هنر و معماری شورای تحول علوم انسانی با اشاره به تصویب رشته های جدید، گفت: رشته دکتری سینما از سال آینده تحصیلی بر روی پرتال وزارت علوم قرار می گیرد.


دکتر مجید سرسنگی  از تصویبِ راه اندازی رشته دکتری در کارگروه هنر و معماری شورای تحولِ علوم انسانی خبر داد و اظهار داشت:  اخیرا موضوع راه اندازی رشته دکتری سینما در کارگروه مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد.
وی افزود: امیدواریم از سال آینده تحصیلی، این رشته بر روی پرتال وزارت علوم قرار بگیرد تا هر دانشگاهی که توانایی اجرا و برگزاری این رشته را دارد، آن را انتخاب کند.
رئیس کارگروه هنر و معماری شورای تحول علوم انسانی، ایجاد رشته های دکتری هنرهای تجسمی، دکتری هنرهای اسلامی، دکتری طراحی صنعت و همچنین رشته فوق لیسانس اقتصاد هنر را از دیگر مصوبات برشمرد.
سرسنگی با اشاره به تلاش و جدیتِ شورا در ارتباط با رشته های جدید و بین رشته ای، خاطرنشان کرد: بحث بازنگری در دروس هنر درحال پیگیری است؛ بخشی از این پیشنهادها از سوی دانشگاه ها به کارگروه ارجاع و بخشی دیگر با تحقیقات خود ما، مشخص می‌شود.
وی اضافه کرد: بررسی های ما نشان می دهد با وجود گذشتِ ۳۰ سال از زمان تصویب برخی رشته ها، تنها یک بار این مصوبات مورد بازنگری قرار گرفته است؛  به همین منظور بازنگریِ چنین رشته هایی را در اولویت کار خود قرار داده ایم.  
رئیس کارگروه هنر و معماری شورای تحول علوم انسانی در ادامه از ایجاد کمیته های تخصصی در دل کمیته های کارگروه هنر و معماری خبر داد و افزود:  در این باره به طور مثال کمیته هنرهای تجسمی،  کمیته تئاتر و سینما، کمیته طراحی صنعتی و ... ایجاد شده است که هر یک، به صورت تخصصی بر روی برنامه ها کار کرده و سپس مباحث در کمیته اصلی طرح، بررسی و تصویب خواهد شد.
سرسنگی با بیان اینکه در حال حاضر کمیته شورای گسترش و کمیته برنامه ریزی هنر به یک کمیته در وزارت علوم تبدیل شده است، افزود: از آنجا که با این اقدام، شورای تحول فقط یک مسئول دارد، کارِ بازنگریِ دروس و  ایجاد رشته های جدید، راحت تر شده است؛ چرا که پیش از این، تعدد کمیته ها و اینکه هر کدام مسئولی جداگانه و نقطه نظراتی متفاوت داشتند، ناهماهنگی هایی را ایجاد کرده بود.
منبع: مهر