کد خبر:4852   تاریخ انتشار: پنـج شنبه ، 27 تیر سال 1398 ساعت 14:57:0

عیادت فرستاده ویژه رهبر انقلاب از عضو افغانستانی شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)

فرستاده ویژه مقام معظم رهبری به همراه هیاتی از عضو افغانستانی شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) عیادت کرد.


یاسر محسنی نوه آیت‌الله محمدآصف محسنی گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین «محسن قمی» فرستاده ویژه مقام معظم رهبری به همراه هیاتی برای اطلاع از آخرین مراحل روند درمان عضو افغانستانی شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با ایشان ملاقات کرد.
«یاسر محسنی» نوه آیت‌الله «محمدآصف محسنی قندهاری» از ملاقات نماینده ویژه حضرت «آیت‌الله العظمی خامنه‌ای» از آیت‌الله محسنی در بیت ایشان در کابل خبر داد و گفت: هفته گذشته هیئتی به ریاست حجت‌الاسلام محسن قمی، معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری با حضور در منزل آیت‌الله محسنی از آخرین مراحل روند درمانی ایشان اطلاع یافت.
وی افزود: حجت‌الاسلام قمی در این دیدار، با قدردانی از خدمات ارزنده آیت‌الله محسنی در تقریب مذاهب اسلامی، ایشان را شخصیتی تأثیرگذار در این حوزه دانست.
محسنی ادامه داد: «حجت‌الاسلام علی کریمیان» رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی و «محمدرضا بهرامی» سفیر ایران در کابل نیز در این دیدار حضور داشتند.
وی همچنین خاطرنشان کرد: حجت‌الاسلام قمی با اشاره به تأسیس مراکز آموزشی و علمی تأکید کرد که آیت‌الله محسنی، شخصیتی شناخته‌شده در سراسر جهان اسلام هستند و امروزه فراتر از مرزهای افغانستان، تبارز کرده‌اند.
نوه آیت‌الله محسنی همچنین گفت: حجت‌الاسلام قمی در ملاقات خود با مرجع تقلید شیعیان افغانستان، گفت که آیت‌الله محسنی همواره مردم افغانستان را به اخوت و برادری دعوت کرده‌اند و بحث تقریب مذاهب در منطقه و جهان کارهای ارزنده‌ای را انجام داده‌اند.
وی تأکید کرد: حجت‌الاسلام قمی، شخصیت آیت‌الله محسنی را فرا قومی، زبانی و جغرافیایی توصیف کرد و گفت که وی شخصیتی جهانی است.
محسنی در ادامه تصریح کرد: فرستاده ویژه مقام معظم رهبری، نقش آیت‌الله محسنی را در اسلامی‌سازی نظام افغانستان، تأسیس شورای علمای شیعه، تأسیس شورای اخوت اسلامی، تأسیس حوزه علمیه خاتم‌النبیین برجسته خواند و گفت که اقدامات ایشان در تاریخ فراموش نخواهد شد.
وی همچنین گفت: پس از این دیدار، بیت آیت‌الله محسنی در پیامی از دفتر مقام معظم رهبری به‌خاطر توجه خاص ایشان به وضعیت این مرجع تقلید شیعیان افغانستان قدردانی کرد.
گفتنی است چند وقتی است که آیت‌الله محمد آصف محسنی عضو افغانستانی شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) به دلیل کسالت در بستر بیماری به‌سر می‌برند و روند درمانی ایشان آغاز شده است.
محمدآصف محسنی، از مراجع تقلید شیعیان در افغانستان در سال 1314 شمسی در قندهار چشم به‌جهان گشود.
وی از علمای شیعه، مدافع تقریب مذاهب اسلامی، رئیس شورای علمای شیعه افغانستان، و بنیانگذار حوزه علمیه و دانشگاه خاتم‌النبیین(ص) در کابل و عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت است.
محمدآصف محسنی، در فقه و اصول فقه، از شاگردان سید محسن حکیم و سید ابوالقاسم خویی است و آثاری در رجال، فقه، و حدیث دارد. مهدی مهریزی، کتاب او با عنوان بحوث فی علم‌الرجال را یکی از تألیفات ماندگار در موضوع درایة الحدیث دانسته است.
منبع: خبرگزاری اهل بیت