کد خبر:4841   تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 2 مرداد سال 1398 ساعت 13:11:0

تمجید نویسنده ترکیه‌ای از مقام معظم رهبری

یک نویسنده و روزنامه‌نگار ترکیه‌ای در تمجید از مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای، چهل سال است که ایران را مانند قلعه‌ای تسخیرناپذیر حفظ کرده است.


«ارجان دولاپچی» ستون‌نویس روزنامه ترکیه‌ای «آیدینلیک» در یادداشتی تحت عنوان «تولدت مبارک، روحانیِ انقلابی» به مناسبت سالروز تولد حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نوشت: او کسی است که ایران را مانند قلعه‌ای غیرقابل تسخیر نگاه داشته است.
وی با بیان اینکه آیت‌الله خامنه‌ای بر خلاف بسیاری از سران کشورهای خارجی، زندگی ساده‌ای را دارد توضیح داد: او چهل سال توطئه‌ها و نقشه‌های شوم امپریالیسم جهانی برای به شکست کشاندن جمهوری اسلامی را خنثی کرده است.
مشروح این یادداشت بدین شرح است: «آیت‌الله سید علی خامنه‌ای از پیشگامان تأسیس جمهوری اسلامی ایران و رهبر دینی کنونی این کشور وارد ۸۰ سالگی شد. وی در دوران انقلاب اسلامی ۴۰ ساله بود و قریب به ۴۰ سال است که در راس امور، این کشور را اداره می‌کند.
آیت‌الله خامنه‌ای مخصوصا در مبارزه کشورش با امپریالیسم همواره ایستادگی کرد و در مهم‌ترین لحظات با واکنش‌های خود مصمم بودن انقلاب اسلامی را نشان داد. وی ایران را همانند قلعه‌ای تسخیرناپذیر و یکپارچه نگه داشت و امکان روی پای خود ایستادن این کشور را فراهم کرد. پای بسیاری از پیشرفت‌های اقتصادی و توسعه در بسیاری از عرصه‌ها، امضای وی قرار دارد.
آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان یار شماره یک بنیانگذار جمهوری اسلامی، امام خمینی (ره)، با دقت و حساسیت بسیار راه استقلال طلبانه وی را دنبال می‌کند. آیت‌الله خامنه‌ای که یک ترک آذری است، رهبری است که با دوستی با ترکیه نیز قلب‌ها را فتح کرده است. اظهارات وی مبنی بر "زبان ترکی را یاد بگیرید" در یکی از دیدارهایش با کودکان از حافظه‌ها پاک نمی‌شود.
منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات