کد خبر:4824   تاریخ انتشار: سـه شنبه ، 1 مرداد سال 1398 ساعت 15:36:0

استقبال مردم از استارت‌آ‌پ‌ها برای خدمات ارزان و قابل دسترس

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: استقبال مردم از اپلیکیشن‌های جدید به این معناست که دولت خدمت را گران و غیر قابل دسترس ارائه می‌کند در حالی که استارت‌آپ‌ها همان خدمات را در دسترس و ارزان ارائه می‌کنند.


سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه بازدید از نمایشگاه الکامپ در جمع خبرنگاران گفت: برای بار چهارم در این نمایشگاه حضور دارم و خوشحالم که طی این سالها استارتاپ‌ها فعالیت مطلوبی داشتند.
وی افزود: رشد استارتاپها به توسعه شغلی جوانان کمک می کند و این ایده ها به رشد و بالندگی اکوسیستم نوآوری کمک می‌کند.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: با این کار همه اقشار مختلف جامعه به این نتیجه رسیدند که آینده در دست جوانان است و ما باید بتوانیم راههای بیشتری برای حمایت جوانان پیداکنیم.
ستاری با تاکید بر اینکه حمایت باید ساختاری و معنوی باشد اضافه کرد: البته که حمایت مالی اهمیت دارد ولی نباید فراموش کرد که هیچ استارت آپی با وام شکل نمی‌گیرد بلکه سرمایه گذار داخلی نیاز دارد.
وی ادامه داد: این موضوع نیز مهم است که بخش خصوصی روی جوانان سرمایه گذاری کند چراکه ظرفیت خوبی دارد همچنین شهرداری باید به این نتیجه برسد که پلت فرم هوشمند را ایجاد کند، درست شود. استقبال مردم از اپلیکیشن‌های جدید به این معنی است که دولت خدمت را گران و غیر قابل دسترس ارائه می‌کند در حالی که استارتاپها همان خدمات را در دسترس و ارزان ارائه می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد که شکستن ساختار دولتی و سنتی فرایند سخت و زمانبری است که احتیاج به عزم راسخ واراده جدی دارد.