کد خبر:4817   تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، 31 تیر سال 1398 ساعت 14:18:0

«رونق تولید» ارمغان فعالان زیست‌بوم فناوری و نوآوری برای جامعه است

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری گفت: امسال حمایت‌ از زیرساخت‌های زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری را شتابان‌ و جدی‌تر ادامه می‌دهیم. نقش پررنگ فعالان این زیست‌بوم، رونق تولید و تحول در زندگی روزمره را برای جامعه به ارمغان می‌آورد.


دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری که صبح امروز با هدف حمایت از فعالان دانش‌بنیان و رونق زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری مهمان استان خراسان شمالی است، در حاشیه بازدید از واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری این استان گفت: زیست‌بوم دانش بنیانی که در کشور ایجاد شده است در استان ها باید گسترده‌تر و پررنگ‌تر شود. برای تحقق این موضوع، تلاش می‌کنیم مهم‌ترین زیرساخت‌های رونق این زیست‌بوم مانند پارک علم و فناوری، صندوق پژوهش و فناوری و شتابدهنده‌ها را تقویت و حمایت کنیم.
 رونق امیدوارانه و پیروزمندانه‌ی تولید توسط جوانان
معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری از پررنگ و برجسته شدن نقش فعالان دانش‌بنیان و استارتاپی‌ها در حیات روزمره جامعه گفت و ادامه داد: جوانان خلاق و کارآفرین فعال بر بستر زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری کشور، امیدوارانه و پیروزمندانه، نه تنها تولید را رونق می‌دهند، بلکه هر روزه با ارائه خدمت یا محصولی نوآورانه، تحول تازه‌ای در زندگی روزمره جامعه به ارمغان می‌آورند. بر همین اساس امسال نیز حمایت از توسعه این زیست‌بوم را در تمام کشور با قوت و جدیت بیش‌تری ادامه می ‌دهیم.
رییس ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان، حمایت از جوانان استان را حمایت از آینده آنان خواند و افزود: امروز همه بخش‌ها از مسئولین تا عموم جامعه، در آینده استان تصمیم‌ساز هستند؛ این که آینده استان به سوی پیشرفت اقتصادی برسد و جوانان خلاق به مثابه ارزنده‌ترین سرمایه‌ها، ماندگار شوند، به عزم و همدلی همه نیاز دارد، ما نیز در این راه از توسعه اقتصاد دانش‌بنیان حمیات می‌کنیم.
مهم ترین اندوخته اقتصاد دانش بنیان و تحول آفرین
وی، نسل جوان و کارآفرین را مهم‌ترین اندوخته برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و تحول آفرین دانست و گفت: انگیزه‌بخش و مشوق این سرمایه ارزشمند برای کار نوآورانه در استان، وابسته به وجود محیطی مساعد و هموار برای پرواز ایده‌های خلاقانه این جوانان و تبدیل‌شدن‌شان به کسب و کارهای خلاقانه است.
رییس بنیاد ملی نخبگان در ادامه ابراز کرد: هر روز اتفاق جدید و فناورانه ای به کمک فعالان اقتصاد دانش‌بنیان می‌افتد. این یک حرکت نوآورانه و جوشش ذاتی از دل این زیست بوم کارآفرینی و نوآوری به دست جوانان خلاق و کارآفرین است که روز به روز گسترده تر می‌شود. سال گذشته بیش از 4هزار و 400 شرکت دانش‌بنیان، بیش از 90 هزار میلیارد تومان درآمد داشتند که روز به روز بزرگ‌تر می‌شود و با تکیه زدن بر جای بزرگ‌ترین کسب و کارها، کشور ر ا در مسیر بدل شدن به یک اقتصاد بزرگ رهنمون می‌کنند.
دو افتتاح فناورانه در یک استان
براساس این گزارش، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، در سفر یک روزه به استان خراسان شمالی، علاوه بر بازدید از واحدهای دانش بنیان و فناور، خط تولید آسفالت پلیمری و مرکز نوآوری روستای خلاق را نیز افتتاح می کند.
منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری