کد خبر:4759   تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 26 تیر سال 1398 ساعت 12:9:0

کاروان‌های دانشجویی عتبات نشان‌دهنده دینداری دانشگاه‌ها هستند

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: کاروان‌های اعزامی دانشجویان دانشگاه‌های کشور نشان‌دهنده هویت واقعی دانشگاه و حقیقت جلوه دینداری و خداپرستی آنها است.


حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در همایش پیش از سفر کاروان‌های اعزامی دانشجویان به عتبات عالیات که در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد،‌ گفت: این سفر نشان دهنده هویت واقعی دانشگاه و حقیقتاً جلوه دینداری و خداپرستی است.
وی افزود: به جوانان دانشگاهی توصیه می‌کنم آداب زیارت را قبل از سفر جست‌وجو کنند و کتاب مفاتیح‌الجنان را مطالعه کرده و به آن عمل کنند. زائری که می‌خواهد خدا را زیارت کند باید به زیارت امام حسین(ع) برود که این بیانگر ارزش این سفر معنوی است.
رستمی ادامه داد: دانشجویان باید بدانند انتظارشان از زیارت کربلا چیست و بدانند در این سفر چه می‌خواهند که در این رابطه باید با مفاهیم زیارت آشنا باشند. به‌طوری که هر کسی که معرفت بیشتری داشته باشد، مطمئناً سود بیشتری می‌برد.
وی تصریح کرد:‌ جوانان دانشجو باید بدانند وقتی به‌عنوان یک زائر به کربلا سفر می‌کنند، شمع وجود خود را پیش شعله همیشه فروزان امام حسین(ع) می‌برند که باید عالی‌ترین خواسته‌هایشان را از آن امام مظلوم بخواهند. چراکه خاک وجود انسان در کربلا طلا می‌شود.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با تأکید بر ضرورت توجه به جامعه دانشگاهی خاطرنشان کرد: در وضعیت کنونی امروز، خیلی‌ها به‌دنبال معرفی جامعه غیرعلمی هستند که باید دانشجویان هوشمندانه با ایجاد جریان‌سازی همه فتنه‌ها را خنثی کنند. به‌طور مثال می‌توان گفت جریان علمی کشور توانسته است به جریان اربعین تبدیل شود که امروز از آن به‌عنوان بزرگترین همایش آیینی و ملی نام می‌برند. دانشجویان باید بیش از گذشته با ایجاد جریان‌سازی در سطح عمومی باعث شوند به جای اینکه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار ایرانی به کربلا مشرف شوند، همانند اربعین این تعداد سال به سال افزایش پیدا کند.
رستمی خطاب به مدیران و مسئولان دانشگاهی گفت: مدیران دانشگاه‌ها اولین کسانی هستند که باید در اتفاقات جریان‌های اجتماعی جامعه پاسخ‌گوی سبک زندگی باشند، چرا که اگر کسی متفاوت با ارزش‌های جامعه رفتار کند نباید او را متهم کرد، بلکه باید او را در مسیر درست قرار داد.
وی افزود: مدیران، مسئولان و رؤسای آموزش عالی باید در مسیر جریان‌سازی جامعه سالم قرار بگیرند و از خیانت کردن برخی از افراد جلوگیری کنند. در واقع نباید جامعه دانشگاهی را به شکل غیر مطلوب و غیر باورپذیر معرفی کرد.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در پایان گفت: دانشگاه‌ها امروز باید انواع گرفتاری‌های جامعه مانند ازدواج، خانواده، اعتیاد و غیره را با ارائه راهکار رفع کنند. این در حالی است که تمام مقدمات برای رفع مشکلات کشور در دانشگاه‌ها وجود دارد.
منبع: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها