کد خبر:4706   تاریخ انتشار: شــنـبـه ، 22 تیر سال 1398 ساعت 12:1:0

سرمایه گذاری در آموزش و پرورش یک سرمایه گذاری عام المنفعه است

جلسه بحث و تبادل نظر مسئولان آموزش و پرورش با مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر پیرامون طرح های مشترک تشکیل شد.


در این جلسه که با حضور علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی ، سردار سعید منتظر المهدی، سخنگو و معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر، مسعود شکوهی،‌ مدیر کل امور تربیتی و مشاوره و سایر مسئولان  چهارشنبه مورخ 19/4/98  در دفتر معاون وزیر اموزش و پرورش تشکیل شد به بحث و تبادل نظر در مورد پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر در بین دانش آموزان و همچنین همکاری این ستاد با اموزش و پرورش پرداخته شد.
در این جلسه ابتدا به طرحی معروف به «طرح کانون یاریگران زندگی» پرداخته شد که قرار است  در مهر 98 به صورت پایلوت در 10 هزار مدرسه کشور اجرا شود.
این طرح به منظور پیشگیری از مصرف مواد مخدر در بین دانش آموزان است، زیرا پیشگیری بهتر و کم هزینه تر از درمان خواهد بود، همچنین در این جلسه پیوست های این طرح  تشکیل کمیته های تخصصی و زمان بندی اقدامات  و هماهنگی های فنی برای مقدمات اجرای طرح به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.
در ادامه به تفاهم نامه ای که قرار است بین آموزش و پرورش و ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال 98 منعقد شود اشاره شد که چارچوب های کلی  آن بحث و تبادل نظر شد  در این تفاهم نامه  هماهنگی فی مابین به  منظور آموزش و فعالیت های فرهنگی پیشگیرانه  آمده است.
در آغاز جلسه علیرضا کاظمی با اشاره به هزینه بر بودن فعالیت های فرهنگی  گفت: برای انجام دادن مناسب فعالیت های فرهنگی باید هزینه کرد و از کمک سایر دستگاه ها نیز استفاده کنیم. برای همین منظور ما فضاهایی را در اختیار ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار می دهیم تا «طرح کانون یاریگران زندگی» در آنها اجرا شود و البته ستاد نیز باید در کل کشور این طرح را فعال کند و به آنها هویت بدهد. و این را بپزیریم که این یک سرمایه گذاری بلند مدت است زیرا کارهای فرهنگی به ویژه در آموزش و پرورش سرمایه گذاری بلند مدت است و نباید انتظار داشته باشیم  پاسخ  فوری دریافت کنیم.
وی ادامه داد: سرمایه گذاری در آموزش و پرورش یک سرمایه گذاری عام المنفعه است
در ادامه این جلسه منتظر المهدی از تشکیل این جلسه به منظور هماهنگی های لازم قدردارنی کرد و افزود: همه نهاد ها و ارگان ها برای انجام کارهای فرهنگی باید پیش قدم شوند زیرا آموزش و پرورش به تنهایی قادر به رفع این قبیل مشکلات نیست.
وی افزود: همه درد ها و آسیب های اجتماعی از طریق آموزش و پرورش قابل پیشگیری و همچنین درمان است.
منبع: وزارت آموزش و پرورش