کد خبر:4692   تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 19 تیر سال 1398 ساعت 16:31:0

نگاه جهاددانشگاهی به موضوعات مسئله محور و کاربرد محور است

رییس جهاد دانشگاهی در دیدار با استاندار اصفهان گفت: نگاه جهاددانشگاهی به موضوعات مسئله محور و کاربرد محور بوده و هست و امروز نیز به حوزه فناوری ورود کرده و تقویت این زمینه را دنبال می‌کند.


دکتر حمیدرضا طیبی امروز چهارشنبه در دیدار با استاندار اصفهان اظهار کرد: توسعه پژوهش، آموزش و فرهنگ، پیشرفت کشور را رقم ‌می‌زند و جهاد دانشگاهی در این زمینه‌ها فعال شد و فعالیت خود را طی سالیان گذشته گسترش داد.
وی افزود: واحدهای اصلی جهاد دانشگاهی کشور وابستگی بودجه‌ای به دولت و استان‌ها ندارد این در حالی است که آنها خدمات متنوعی را از قبیل علمی، پژوهشی و آموزشی ارائه می‌دهند.
رییس جهاد دانشگاهی ادامه داد: جهاددانشگاهی به مسایل به صورت کاربردی ورود می‌کند و کاربردی بودن را در راس امور خود قرار می‌دهد و به همین منظور ۱۳۲ گروه پژوهشی در جهاد دانشگاهی وجود دارد که فعالیت‌ها را به صورت کاربردی پیش ببرند.
دکترطیبی تصریح کرد: تولید علم برای حل مشکلات در دستور کار اصلی جهاد دانشگاهی قرار دارد و سعی می‌کنیم علم را به فناوری بدل کرده و سپس ایجاد اشتغال و ثروت کنیم. در اکثر پروژه‌های عمرانی و پروژه‌هایی نظیر مترو، حفر چاه نفت، نمک زدایی از نفت و ... نیز فناوری‌ها با استفاده از سیستم کاربردی شده است.
وی ادامه داد: نگاه جهاد دانشگاهی به موضوعات مسئله محور و کاربرد محور بوده و هست و امروز نیز به حوزه فناوری ورود کرده و تقویت این زمینه را دنبال می‌کند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خطاب به استاندار اصفهان گفت: مرکز غذایی، دارویی و شیمیایی با عنوان شهید مدرس در این استان قرار دارد که علاقه مند بوده و هستیم که راه‌اندازی آن را هرچه سریعتر ببینیم؛ این در حالی است که از سال 1386 تاکنون این موضوع دچار چالش‌های جدی شده است.
منبع: جهاد دانشگاهی