کد خبر:4671   تاریخ انتشار: سـه شنبه ، 18 تیر سال 1398 ساعت 13:35:0

از نشانه‌های توجه به تعلیم و تربیت، وجود هسته‌های آموزش عالی است

رئیس مجلس شورای اسلامی، برای اجلاس سراسری مدیران و روسای پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور پیامی صادر کرد.


متن پیام دکتر لاریجانی به این شرح است:
«نظام تعلیم و تربیت از رکن وثیق رشد و تعالی ملت‌هاست و از این حیث یگانه بی‌بدیل و مستقل از تاکید است چنانکه توجه و برنامه‌ریزی صحیح و اصولی در این بخش می‌تواند دستیابی به تعالی و شکوفایی جامعه را تحقق بخشد.
کشور ما با سابقه درخشان و تاریخ ارزشمند در زمینه دانش و معرفت نشان داده است که همواره مهد تعلیم و تربیت و بسترساز تحولات و نقش آفرینی‌های فرهنگی و علمی بوده است و وجود شمار فراوانی از مفاخر و اندیشمندان و پژوهشگران بیانگر این بلند بزرگ ایران در فراگیری و تولید علم است.
از نشانه‌ها و نمادهای بارز توجه به تعلیم و تربیت وجود هسته‌های آموزش عالی است که دانشگاه فرهنگیان در آن زمره بوده برای تأمین تربیت و توانمند سازی معلمان و نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش تشکیل شده است.
این مرکز بزرگ علمی کشور که برای استقرار نظام ملی تربیت معلم با رویکرد آموزش تخصصی و حرفه‌ای تربیت محور از سوی وزارت آموزش و پرورش و با همکاری دستگاه‌های ذیربط شکل گرفت عمده‌ای در گسترش و تعمیق آموزی در کشور و همچنین در تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش داشته است.
با نگاهی اجمالی به ماموریت‌های دانشگاه فرهنگیان می‌توان به نمونه‌های بارزی از ایجاد تحول در آموزش و پرورش کشور از جمله تامین و تربیت معلمان و مدیران مدارس توانمندسازی و ارتقای شایستگی‌های عمومی تخصصی و حرفه‌ای و منابع انسانی تسهیل فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در تلفیق علم و دین مشارکت در نهضت تولید علم و افزایش سهم تولیدات علمی در محتوای آموزشی و تربیتی نوآوری در نظام تربیت معلم و همچنین توسعه امر پژوهش و گسترش دانش نام برد که بیانگر اقدامات در خور توجهی دانشگاه فرهنگیان بوده دستاورد آن تحولات چشمگیری در این بخش به شمار می‌آید.
اینجانب ضمن تجلیل از تمامی دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت و نظام آموزشی که در مسیر پیشرفت کشور و شکوفایی استعدادهای فرزندان این ملت به‌عنوان آینده سازان جامعه می‌کوشند مزید توفیق و سلامتی ایشان در خصوص خدمت‌گزاران در دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور را از خداوند متعال مسئلت می‌کنم.»
منبع: دانشگاه فرهنگیان