کد خبر:4630   تاریخ انتشار: یـک شنبه ، 16 تیر سال 1398 ساعت 10:9:0

دانشگاه‌ها برای خنثی کردن طرح ۲۰۴۰ استنفورد برنامه ریزی کنند

رئیس نهاد رهبری در دانشگاهها با اشاره به طرح ایران ۲۰۴۰ دانشگاه استنفورد گفت: مسئولان دانشگاه ها باید متناسب با رویکرد مخالفان پیشرفت علمی کشور سیاستگذاری کرده و حرکت آنها را خنثی کنند.


حجت الاسلام مصطفی رستمی با اشاره به پروژه ایران ۲۰۴۰ دانشگاه استنفورد و اینکه دانشگاه‌ها با توجه به این طرح چه برنامه‌ای را باید در دانشگاه‌ها اجرا کنند، گفت: اول اینکه حرکت علمی دانشگاه‌ها برمبنای سیاست‌های کلان نظام همچنان ادامه یافته و دانشگاه‌ها باید کار ویژه تولید علم و حرکت در مرزهای دانش را ادامه دهند.
وی ادامه داد: در این صورت اتفاقی که در صحنه عمل رخ می‌دهد، خود به خود استدلال محکمی برای نادرستی دیدگاهی است که می‌خواهد موفقیت‌های علمی ما را نادیده بگیرد.
رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها افزود: مساله بعدی این است که متناسب با رویکردی که مخالفان پیشرفت کشور، برای ضربه زدن به بحث علم و پیشرفت در کشور دارند، باید سیاست گذاری درستی اتخاذ شده و حرکت‌های آنها را خنثی و معرفی کنند.
وی ادامه داد: همچنین باید به روسا و مدیران دانشگاه‌ها آگاهی داد که سیاست گذاری و برنامه ریزی دقیق و متناسبی در این زمینه داشته باشند.
در طرح مغرضانه ایران ۲۰۴۰ که توسط دانشگاه استنفورد آمریکا منتشر شده سعی شده با استناد به آمار و مستندات غیر مستند، پیشرفت‌های علمی کشورمان به ویژه پیشرفت‌های دو دهه اخیر کشورمان مخدوش و کم ارزش جلوه داده شود.
منبع: مهر