کد خبر:4485   تاریخ انتشار: سـه شنبه ، 4 تیر سال 1398 ساعت 15:3:0

عفاف و حجاب در دانشگاه‌ها نیاز به کار بیشتر دارد

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، می‌گوید که دانشگاه‌ها باید اقدامات بیشتری در زمینه عفاف و حجاب دانشجویان انجام دهند و دانشجویان نباید به مرحله تذکر و برخورد برسند.


غلامرضا غفاری در مورد اجرایی شدن بخشنامه صیانت از عفاف و حجاب در دانشگاه ها، اظهار کرد: دانشگاه ها از ابتدای ورود دانشجویان باید تمام هنجارها و قواعد اخلاقی را به آنها اطلاع دهند همانطور که تمام دانشگاه های دنیا قواعد مرسوم را به اطلاع دانشجویان می رسانند.
وی افزود: دانشجویان هم باید به مرحله ای برسند که با ورود به دانشگاه این قواعد را رعایت کنند هر چند که حق و حقوقی هم برای آنها وجود دارد که آگاهی از آن، ضروری است.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با تاکید بر اینکه در این زمینه دانشگاه ها باید اقدامات بیشتری انجام دهند، گفت: دانشگاه ها باید دانشجویان را به صورت مشخص تر در جریان وظایف شان و هنجارهایی که باید نسبت به آن التزام داشته باشند، قرار دهند. دانشجو فردی عاقل، بالغ و فرهیخته است و باید به مرحله ای برسد که نیاز به تذکر و برخورد نباشد.
غفاری با بیان اینکه نگاه تذکر و برخورد، اثرگذاری ندارد، تاکید کرد: تا زمانی که دانشجو این هنجارها را نپذیرد، نکته ای نمی توان را با زور از آنها خواست؛ اما از سوی دیگر باید دانشجو را نسبت به قبول این هنجارها و قواعد متقاعد کرد.
وی با بیان اینکه دانشجویان باید این قوانین را برای خود تعریف کنند؛ یادآورشد: دانشجویان برخی هنجارها را تنها در روز اول ورود به دانشگاه رعایت می کنند اما در روزهای بعد رویه ای خلاف هنجارها در پیش می گیرند. بنابراین ساز و کارها و مکانیسم هایی برای این رفتارهای خلاف رویه به میان می آید که امید داریم به شرایطی دست یابیم که نیازی به استفاده از این هنجارها نباشد.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با تاکید براینکه در برخی موارد به این ساز و کارها عمل شده است، اظهار کرد: دانشجویان نباید معترض این آیین نامه ها و هنجارها باشند.
وی در مورد ابلاغ آخرین بخشنامه در زمینه عفاف و حجاب به دانشگاه ها، خاطرنشان کرد: وزیر سابق علوم، تحقیقات و فناوری ۵ مردادماه ۹۵ طرح صیانت از عفاف و حجاب در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور را ابلاغ کرده‌بود.
منبع: ایرنا