کد خبر:4467   تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، 3 تیر سال 1398 ساعت 12:36:0

مسجد، قلب تپنده جامعه اسلامی و مکانی مقدس برای همه تفاوت‌های نسلی و قومی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام خود به طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: مسجد، قلب تپنده جامعه اسلامی و مکانی مقدس برای حضور آحاد مردم و همنشینی انسان‌های خداجو با همه تفاوت‌های نسلی و قومی است.


سید عباس صالحی به مناسبت آغاز طرح ملی اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی_هنری مساجد که در شهر سیلزده پل-دختر برگزار شد، پیامی صادر کرد.
متن این پیام به شرح ذیل است:
مسجد به عنوان قلب تپنده جامعه اسلامی، مکانی مقدس برای حضور آحاد مردم و هم‌نشینی انسان‌های خداجو با همه تفاوت‌های نسلی و قومی است. اهمیت این مکان مطهر برای حضور اجتماعی و انسجام مؤمنان با تأکید بر آیات وحیانی دین مبین اسلام و کلام گهربار بزرگان دین بر کسی پوشیده نیست. نقش بارزی که مسجد در طول تاریخ شکوهمند اسلامی تا به امروز ایفا کرده غیر قابل انکار است.
مسجد در فرهنگ ما مسلمانان مبدأ فرهنگ‌سازی، فردسازی، جامعه‌سازی، انسجام‌بخشی و هویت آفرینی است و گستره و پراکندگی آن در تمام نقاط شهری و روستایی ایران اسلامی فرصتی بی‌بدیل برای انجام فعالیت‌های فرهنگی است. از دیرباز تاکنون، مسجد با محوریت خود مردم اداره شده و مساجد نه تنها مرکز عبادت و اجرای مراسم و مناسک مذهبی مردم بوده، بلکه در تمام ادوار تاریخ اسلام پایگاه سیاسی، اجتماعی، حقوقی، علمی، فرهنگی و آموزشی مسلمین قلمداد می‌‌شود.
خوشبختانه ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، در راستای فعالیت‌های فرهنگی خود با محوریت خانه‌های امن الهی بر روی زمین، در چند دوره «طرح ملی اوقات فراغت بچه‌های مسجد» را با موفقیت اجرا کرده است. امسال نیز این طرح در آستانه دهه مبارک کرامت با شعار خدمت کریمانه و در تکریم و تعظیم شعائر الهی و ادای دین به ساحت مقدس اهل‌بیت نور و کرامت(علیهم السلام) و ایام پر خیر و برکت میلاد حضرت ثامن‌الحجج علی بن موسی الرضا(علیه السلام) و حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) در کانون‌های فرهنگی هنری سراسر کشور برگزار می‌شود. افتتاح این رویداد معنوی و فرهنگی در شهرستان شهید پرور پل-دختر نویدبخش استمرار موفقیت این طرح در دوره پیش‌رو است.
با تبریک پیشاپیش فرا رسیدن این ایام فرخنده و مبارک از تلاش و ممارست همکاران خود در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و تمام دست‌اندرکاران طرح ملی اوقات فراغت بچه‌های مسجد، به سبب برگزاری این رویداد عظیم فرهنگی قدردانی نموده و از دست‌اندرکاران این طرح خداپسندانه می‌خواهم وظایف ذاتی فرهنگی و مسجدی خود که مورد تأکید رهبر فرزانه انقلاب است، به منظور کاهش آلام هموطنان عزیز آسیب-دیده در سیل، چه در شهرستان پل‌دختر و استان لرستان و چه در سایر استان‌های آسیب‌دیده، تمام مساعی خویش را به کار گیرند، همچنان که ابتدای این حادثه دلخراش تاکنون چنین بوده است.
رجاء واثق دارم خداوند متعال این حرکت ارزشمند را که در مسیر پیروی از دستورات اسلام ناب محمدی و منویات حکیمانه حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) است، ذخیره دنیا و آخرت‌مان قرار می‌دهد.
منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی