کد خبر:4354   تاریخ انتشار: جـمـعــه ، 24 خرداد سال 1398 ساعت 11:27:0

هنر، زبان مشترک جوامع اسلامی برای رسیدن به جامعه توحیدی است

دکتر محمد علی کی‌نژاد عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس دانشگاه هنر اسلامی پیش‌از‌ظهر روز پنجشنبه در آیین افتتاحیه چهارمین جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری تبریز که با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزیر علوم برگزار شد، اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، یقین پیدا کردیم نیت برآمده از جامعه توحیدی با زبان مشترک هنر محقق می‌شود و وجود چهار میلیون هنرمند صنایع دستی کشور در ۳۶۰ رشته، کوتاه‌ترین و بهترین راه رسیدن به هدف مذکور است.


به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: نیروی انسانی مستعد و کارآمد و زیربنای عمیق ایمانی کشورهای اسلامی مسیر حرکت به سمت تمدن قرآنی و دنیای آراسته با عدالت در سایه تربیت اسلامی را هموار می‌کند.
دکتر کی‌نژاد در ادامه با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری تبریز با همکاری IRCICA افزود: اعتقاد هنرمندان جهان اسلام به جایگاه رفیع ارسیکا بیش از پیش زمینه را برای ایجاد نظام صلح بین کشورها فراهم می‌کند.
رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز تصریح کرد: در سال‌های گذشته ایجاد کتابخانه هنری جهان اسلام در تبریز به دلایل ناشی از تحریم محقق نشد، اما به زودی با عبور از این شرایط خاص اقدام عملی خواهیم داشت و در تلاشیم تا همزمان با برگزارش ششمین دوره جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای اسلامی و صنایع دستی این کتابخانه را در تبریز افتتاح کنیم.
دکتر کی‌نژاد در  پایان برای برگزارش جشنواره نیمه حضوری هنرمندان جهان اسلام در رشته‌های مختلف با محوریت تنها دانشکده چند رسانه‌ای کشور اعلام آمادگی کرد.
در ادامه این مراسم همزمان با بیستمین سالگرد تاسیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تمبر این رویداد رونمایی شد.
منبع: پایگاه اطلاع رسانی دولت