کد خبر:4289   تاریخ انتشار: یـک شنبه ، 5 خرداد سال 1398 ساعت 15:17:0

حضرت علی (ع) الگو و معیار عدالت اسلامی است

آیت‌الله محمود محمدی عراقی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز در جلسه درس اخلاق در استانداری کرمانشاه گفت: اگرچه زمان حضرت علی(ع) را درک نکردیم اما کلمات آن حضرت در بین ما هست و جا دارد مسئولینی که می‌خواهند اجرا کننده عدل اسلامی باشند آن حضرت را اسوه و الگوی خود قرار دهند.


وی با بیان اینکه زیباترین کتاب‌ها در وصف امام علی(ع) توسط غیرمسلمان‌ها نوشته شده افزود: جرج جرداق و دیگر نویسندگان مسیحی درخصوص کرامات آن حضرت کتاب‌های مختلفی نوشتند.
آیت‌الله محمدی عراقی ادامه داد: با اینکه به دوستان امیرالمؤمنین(ع) اجازه نداند فضائل ایشان را بیان کنند و دشمنان هم آن فضائل را کتمان کردند اما می‌بینیم که دنیا از فضائل امام علی (ع) پر است و نمی‌توان خورشید حقیقت را پنهان کرد و حضرت علی (ع) الگوی و معیار عدالت اسلامی است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درادامه به پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و افزود: در زمانی که تحلیل‌گران و آینده پژوهان اتفاق نظر داشتند که هیچ حاکمیت دینی دیگر در دنیا به وجود نخواهد آمد، دیدند که انقلابی به نام خدا و رهبری انسانی الهی همانند امام (ره) در ایران به پیروزی رسید.
وی گفت: امروز شاهیدم که با تمام دشمنی‌ها انقلاب چهل سال با افتخار را پشت سرگذاشت و وارد گام دوم شده است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: اگر تمام مسئولین خدا را در اعمال و رفتار خود ناظر بدانند بسیار در امورات راهگشا خواهد بود.