کد خبر:25988   تاریخ انتشار: سـه شنبه ، 1 آبان سال 1403 ساعت 13:43:0

بخش علوم پایه سند نقشه جامع علمی کشور به‌روزرسانی شد

دبیر شورای عالی عتف از پایان یافتن کار کارشناسی بروز رسانی بخش علوم پایه سند نقشه جامع علمی کشور خبر داد.


پیمان صالحی، دبیر شورای عالی عتف، درباره مسئولیت این شورا در بروزرسانی سند نقشه جامع علمی کشور اظهار داشت: وظیفه بروزرسانی این سند توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرهنگستان علوم واگذار شده است و شورای عالی عتف در بازنگری بخش علوم پایه با این فرهنگستان همکاری می‌کند.
وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات کمیسیون علوم پایه شورای عالی عتف بازنگری سند نقشه جامع علمی کشور است، افزود: خوشبختانه رئیس و دبیر کمیسیون علوم پایه شورای عالی عتف از اعضای فرهنگستان علوم هستند و این همکاری در حال انجام است.
صالحی اضافه کرد: برای بروزرسانی نقشه جامع علمی کشور، حمایت‌های مالی لازم پیش‌بینی شده است. بیش از ۲۰ نفر از اعضای کمیسیون علوم پایه شورای عتف از چهره‌های برجسته علمی و اجرایی کشور هستند و در صورت نیاز به تشکیل کارگروه برای تحقق این هدف، قطعا این کارگروه تشکیل خواهد شد.
وی بیان کرد: کار کارشناسی در کمیسیون علوم پایه شورای عالی عتف برای بروزرسانی سند نقشه جامع علمی کشور در حال انجام است و نتایج آن به فرهنگستان علوم منتقل خواهد شد. 
دبیر شورای عالی عتف همچنین گفت: در حال حاضر، بازبینی اولویت‌ها و راهبردها با دقت کارشناسانه صورت گرفته است.
صالحی در پایان تاکید کرد: باید به یاد داشت که بروزرسانی سند نقشه جامع علمی کشور به معنای بازنویسی کامل آن نیست، بلکه تنها یک بروزرسانی است.