کد خبر:25951   تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 25 مهر سال 1403 ساعت 15:41:0

رونمایی کتاب راه سوم، الگوی مترقی زن مسلمان در منظومه فکری آیت الله خامنه ای

مراسم رونمایی از کتاب راه سوم در دانشگاه اصفهان برگزار شد. حجه الاسلام ذوعلم رییس اندیشگاه گام دوم انقلاب دفتر حفظ و نشر آثار ایت الله خامنه ای و خانم دکتر فرهمندپور رییس شورای فرهنگی اجتماعی خانواده و زنان، سخنرانان این مراسم بودند.


خانم دکتر فرهمندپور، ضمن اشاره به فراز و فرودهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در قریب چهاردهه نقش آفرینی بی نظیر حضرت آیت الله خامنه ای در راهبری انقلاب اسلامی، شناخت سیره عملی ایشان در ظرف موقعیت ها و اقتضایات خاص این دوران را برای درک بهتر و فهم منظومه ای بیانات و سیره قولی رهبری در راهبری جامعه از جمله در حوزه زنان، ضروری دانست.

ایشان انعکاس منظومه ای را راهبرد ممانعت از انحراف کلام معظم له از مقصود و ممانعت از تحریف دانست، و آثاری چون کتاب راه سوم، را در همین مسیر موثر توصیف نمود.

وی با تایید سخنان حجه الاسلام دکتر ذوعلم در لزوم امتدادبخشی به این اثر، ایجاد محتواهای چند رسانه ای، تالیفات تکمیلی و جریان سازی در سیاست گذاری و لزوم تئوریزه کردن توصیفات الگوی سوم را مورد تاکید قرار داده و وظیفه مؤلفین این اثر دانست.

گفتنی است کتاب راه سوم حاصل تلاش خانم ها فاطمه ترکان، هدی صادق زادگان و سمانه مقصودی از بانوان پژوهشگر اصفهانی است که در طول قریب ۷ سال در مجموعه بیانات مقام معظم رهبری در خصوص زنان به پژوهش روشمند پرداخته و در انعکاس منظومه فکری ایشان در موضوع زنان کوشیده اند. این اثر اخیرا به زیور طبع آراسته و در ۲۳ مهرماه در دانشگاه اصفهان رونمایی شد.