کد خبر:25912   تاریخ انتشار: شــنـبـه ، 21 مهر سال 1403 ساعت 10:11:0

شورای عالی انقلاب فرهنگی آمادگی پیگیری مسائل خانواده‌های شهدا و ایثارگران را دارد

دکتر ابراهیم شکرانی دبیر ستاد فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی، در نشست هم‌اندیشی دبیران و رؤسای کارگروه‌های تخصصی تشکل‌های شاهد و ایثارگر گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی آمادگی پیگیری مسائل خانواده‌های شهدا و ایثارگران را دارد


به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر ابراهیم شکرانی دبیر ستاد فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی، در نشست هم‌اندیشی دبیران و رؤسای کارگروه‌های تخصصی تشکل‌های شاهد و ایثارگر که با حضور دکتر اوحدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، در محل بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، بر اهمیت خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران تأکید کرد و گفت: حفظ کرامت این عزیزان وظیفه هر نهاد و دستگاهی است.
وی همچنین به همکاری‌های مشترک بین شورای عالی انقلاب فرهنگی و بنیاد شهید انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: این همکاری‌ها زمینه مساعدی برای ایفای نقش‌های مهم در این حوزه فراهم نموده است.
دکتر شکرانی ادامه داد: در دوران جدید تحولی، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان قرارگاه عالی فرهنگی کشور، از موضع صرفا راهبردی به موضع راهبری و نظارت و تهیه بسته‌های سیاستی در قالب میزهای تخصصی حل مسئله تغییر یافته است.
وی به تشکیل میزهای ایثار و شهادت، جهاد و مقاومت، و ساماندهی جبهه مردمی و همچنین تنظیم اسناد ملی فرهنگ دفاع و مقاومت، ایثار و جهاد و شهادت اشاره کرد و گفت: این اقدامات به منظور خدمت‌رسانی بیشتر به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران انجام می‌شود.
دبیر ستاد فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان خاطرنشان کرد که این شورا آمادگی دارد مسائل و موضوعات مربوط به این مجموعه را در اولویت پیگیری قرار دهد و در این مسیر، تشکل‌های تخصصی به عنوان حلقه‌های میانی، اصلی‌ترین وظیفه را در اعمال حکمرانی مطلوب بر عهده خواهند داشت.