کد خبر:25180   تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، 7 خرداد سال 1403 ساعت 10:33:0

‌تقویت معاونت پرورشی از دغدغه‌‌های اصلی رئیس‌جمهور شهید بود

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مسأله جذب معلم و تقویت معاونت پرورشی از دغدغه‌‌های اصلی رئیس‌جمهور شهید بود، گفت با پیگیری ایشان طرح تحول معاونت پرورشی و فرهنگی به شورای عالی انقلاب فرهنگی رفت.


رضامراد صحرایی در مراسم یادبود شهدای خدمت که در مسجد قدس تهران برگزار شد، با بیان اینکه ‌رئیس‌جمهور شهید توجه ویژه‌ای به آموزش و پرورش داشتند، گفت: «اینکه آموزش و پرورش اولویت ما نیست بلکه اولیت ماست» سخن پرتکرار ایشان بود.
وی ادامه داد: ایشان کمک ویژه‌ای به تربیت معلم کرد به‌طوری که برای پیگیری یکی از مشکلات دانشگاه فرهنگیان در کمبود فضا شخصا بالغ بر ۲ ساعت وقت گذاشتند. ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در دوره ایشان ارتقا پیدا کرد و هیات جذب مرکزی برای دانشگاه فرهنگیان تشکیل ‌و آیین‌نامه جذب نخبگان بدون کنکور در دانشگاه‌ فرهنگیان مصوب شد.
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه شهید جمهور حضور ویژه‌ای در بین دانش‌آموزان و معلمان داشت، گفت: مسأله جذب معلم و تقویت معاونت پرورشی از دغدغه‌‌های اصلی ایشان بود و با پیگیری ایشان طرح تحول معاونت پرورشی و فرهنگی به شورای عالی انقلاب فرهنگی رفت. نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با پیگیری ایشان در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد. 
صحرایی تصریح کرد: عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت آموزش روی میز رئیس‌جمهور شهید بود. رئیس‌جمهوری بود که از ستاد تا کف مدرسه برای پیگیری امور نظام تعلیم و تربیت حضور پیدا کرد. در ۳۳ ماه حضور ایشان ما ۲۰۰ هزار ردیف استخدامی گرفتیم. ۷۰۰۰ مدرسه هم در دوره رئیس‌جمهور شهید ساخته شد.