کد خبر:24937   تاریخ انتشار: پنـج شنبه ، 13 اردیبهشت سال 1403 ساعت 9:57:0

افتتاح اولین دانشکده علوم خانواده در کشور

دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران در روز 12 اردیبهشت افتتاح شد.


به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، با حضور دکتر انسیه خزعلی، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، دکتر فهیمه فرهمندپور رییس شورای فرهنگی اجتماعی خانواده و زنان، دکتر محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران، دکتر قاسم عموعابدینی معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری و تنی چند از مسؤولین و استادان دانشگاه، اولین دانشکده علوم خانواده در کشور در دانشگاه تهران افتتاح شد.
دراین مراسم دکتر فاطمه یزدیان، رئیس این دانشکده ضمن ارائه گزارشی از روند راه‌اندازی دانشکده خانواده، تأسیس بر مبنای توسعه زیست‌بوم، گفتمان‌سازی، اجماع‌سازی و ارائه راه حل‌هایی بر پایه نوآوری اجتماعی را مورد تأکید قرار داد و تأسیس دانشکده علوم خانواده را با لحاظ برخی شاخص‌ها نظیر جمعیت، سلامت اجتماعی، سلامت فیزیکی و توانمندسازی در روند حکمرانی خانواده ضروری دانست.
رییس دانشگاه تهران و معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده نیز در سخنانی بر اهمیت خانواده، توجه به مسائل نوپدید برای خانواده ها و ضرورت یافتن راه حل های بومی مبتنی بر فرهنگ دینی و ملی تأکید و این امر را از مهمترین مأموریت¬های دانشکده علوم خانواده برشمردند.
در این مراسم معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری از صدورمجوز تأسیس دو دانشکده علوم خانواده در دانشگاه¬های شهید بهشتی و الزهراء نیز خبر داد.
بخش آموزش و پژوهش، اندیشکده کسب‌وکار خانوادگی، مرکز مطالعات زنان و خانواده، خانه خلاق و نوآوری، آزمایشگاه تأثیر، اندیشکده تأثیر و نوآوری اجتماعی و مرکز جامع تعلیم و تربیت خانواده‌محور از ارکان این دانشکده است.

گفتنی است گروه سلامت و خانواده این دانشکده با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران تشکیل و آماده فعالیت شده است.