به گزارش مرکز خبر و رسانه شورای عالی انقلاب فرهنگی،
حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در دیدار با فعالان تربیتی استان زنجان با بیان این مطلب گفت: تعلیم و تربیت هم در دولت و هم در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، به عنوان اولویت اصلی اعلام شده و راهبرد جدی این اولویت را در تعامل با فعالان مردمی در حوزه آموزش و پرورش در نظر گرفته است. جلسات منظمی نیز با وزارت آموزش و پرورش در قالب قرارگاهی و با مصوبات اجرایی در حال انجام است. انصافا هم دکتر صحرایی، تمام توان خود را در این کار گذاشته است و برای اولین بار است که سند تحول آموزش و پرورش در این وزارت خانه در حال اجراست و نقشه راه برای آن نوشته شده است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در مدل حکمرانی ولایی که می توان لایه های مختلف آن را حکمرانی مردمی یا شبکه ای نامید، سندیتی در کار نیست و چون تعاملات در شبکه، سیستماتیک و در هم تنیدگی است و این حکمرانی در تعلیم و تربیت باید در گام اول با مسئله شناسی در تعلیم و تربیت رسمی در قالب آموزش و پرورش یا در قالبهای غیر رسمی با این مسائل مواجه است، روشن است که برای حل این مسائل، باید سیاستگذاری شده و فرایند برنامه ای به وجود بیاد و کنشگران حل مسائل را با شناختی که از ظرفیت هر استان داریم ، مشخص کنیم. مثلا گاهی برای حل یکی از مسائل، نیاز است قانون یا ماده واحده ای را در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شود. در این نظام شبکه ای، وظایف هر کدام از اعضا مشخص می شود، هم اکنون نیز این شبکه در دولت و آموزش و پرورش بسیار همراه است، تشکیل میزهای تخصصی برای مسائل مرتبط با آموزش و پرورش نیز با حضور تشکل های مردمی از کل کشور در دبیرخانه شورا فعال شده و اعضاء به صورت مجازی یا حضوری در این میزها مشارکت دارنند.