کد خبر:24650   تاریخ انتشار: سـه شنبه ، 29 اسفند سال 1402 ساعت 10:18:0

آخرین وضعیت تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی آموزش کشور

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی آخرین وضعیت تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور را تشریح کرد.


به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره آخرین وضعیت اساسنامه سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور در این شورا اظهار داشت: مصوبه تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور مهرماه از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد.
وی افزود: اساسنامه این سازمان اصلاحاتی لازم داشت که در ستاد مربوطه در حال انجام است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ابراز امیدواری کرد مصوبه نهایی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور پس از اصلاحات لازم و تعطیلات از سوی رئیس جمهور ابلاغ شود.
وی تأکید کرد طبق این مصوبه سازمان سنجش آموزش کشور منحل نمی شود بلکه ارتقا می یابد.
دهم مهر سال جاری رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه جلسه 883 این شورا را با عنوان تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور برای اجرا ابلاغ کرد.
بر اساس این مصوبه، سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور با هدف استقرار نظام جامع رصد، نظارت، ارزیابی، اعتبارسنجی، رتبه بندی و تضمین کیفیت در نظام آموزش کشور به صورت یک سازمان مستقل زیر نظر رئیس جمهور تشکیل می شود.
به گفته وزیر علوم پس از اینکه اساسنامه سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور در شورای عالی انقلاب فرهنگی نهایی شد، این سازمان از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منفک می‌شود و به یک سازمان مستقل که به صورت هیات امنایی مدیریت می‌شود، تبدیل خواهد شد.