کد خبر:24636   تاریخ انتشار: شــنـبـه ، 26 اسفند سال 1402 ساعت 13:43:0

امانتداری مهمترین ویژگی مومنان در پذیرش مسئولیت است

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در سومین شب از ماه مبارک رمضان و آخرین شب جمعه سال با حضور در سی و ششمین محفل انس بسیج جامعه پزشکی در مسجد الزهرا(س) دانشگاه شهید بهشتی به ایراد سخن پرداخت.


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تبریک حلول ماه رمضان و عرض خداقوت به دست‌اندرکاران برگزاری این مراسم به تبیین صفات حسنه و نیکو که اسلام بر آن تأکید کرده است پرداخت و گفت: توحید، تقوا، ورع رکن‌های مهمی است ولی در این میان ویژگی امانت داری یک ویژگی مهم است که اسلام به آن تاکید دارد.
استاد خسروپناه درخصوص امانتداری گفت: امانتداری در هر کاری درست انجام دادن کار بر حسب خودش است، در پزشکی درست طبابت کردن و در معلمی درست تعلیم دادن است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برای اینکه امانت‌دار باشیم نباید در کارها دچار روزمرگی شویم و کار را تا جایی که در توان است به نتیجه برسانیم و طبیعتاً امانتدار واقعی بیش از یک امانت را  نمی‌تواند بپذیرید.
وی ادامه داد: خداوند متعال در آیه ۵۸ سوره نساء می‌فرماید امانت‌ها را به صاحبشان بدهید چون آنها به عدل رفتار می‌کنند، خداوند سبحان بهترین چیزی که سفارش کرده است امانتدار بودن است و امانت را باید به اهلش سپرد. با این حال چطور برخی می‌توانند چند مسئولیت تمام وقت داشته باشند!.
استاد خسروپناه با ذکر خاطرات دوران دفاع مقدس اضافه کرد: رزمندگان اسلام در آن زمان یک مسئولیت داشتند و در آن مسئولیت امانتدار بودند و همان مسئولیتی را که به آنها سپرده شده بود، نهایت کار وظیفه خود را درست انجام می‌دادند و این درس امانتداری است که ما باید از این رزمندگان بیاموزیم.
وی خاطره‌ای از عملیات بدر تعریف کرد و گفت: رزمندگان تا پای جان دفاع از میهن را مدنظر داشتند و امانت‌دار بودند.
در خاتمه این مراسم نورانی که در مسجد دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد نماز جماعت مغرب و عشاء  به امامت استاد خسروپناه اقامه شد و  مراسم با اکران قلب‌رقه به کارگردانی و نویسندگی خیرالله تقیانی‌پور و تهیه کنندگی سعید پروینی به پایان رسید.
گفتنی است؛ مسئول بسیج جامعه پزشکی کشور، معاونان و مدیران ارشد وزارت بهداشت، رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تهران، استادان و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی، پزشکان و پیرا پزشکان بسیج جامعه پزشکی نیز در این مراسم حضور داشتند.