کد خبر:24487   تاریخ انتشار: سـه شنبه ، 8 اسفند سال 1402 ساعت 17:12:0

برگزاری جلسه هیات اندیشه‌ورز استان آذربایجان غربی

جلسه هیات اندیشه‌ورز ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در آذربایجان غربی برگزار شد.


به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر احمد علیجانپور در جلسه هیات اندیشه‌ورز استانی ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی که با شرکت روسای دانشگاه‌ها و زیر نظام‌های آموزش عالی استان آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی یک نهاد سیاست‌گذار در علم و فناوری است که در نظام مسائل حوزه علم و فناوری استان‌ها ورود پیدا کرده است.
رئیس دانشگاه ارومیه افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی که مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری به‌عنوان قرارگاه حکمرانی علم و فرهنگ کشور تعیین شده است، در نظر دارد با توجه به تنوع مسائل و تکثر ظرفیت‌ها در استان‌های مختلف از حداکثر ظرفیت نخبگانی و تصمیم‌سازی کشور بهره‌مند شود و به این دلیل هیئت‌های اندیشه‌ورز استانی در استان‌های مختلف تشکیل شده است.
رئیس هیئت اندیشه‌ورز آذربایجان‌غربی تأکید کرد: در این هیئت با شناخت دقیق مسائل استانی، باید پیاده‌سازی سیاست‌های راهبردی شورای عالی انقلاب فرهنگی را در استان پی‌گیر شویم.
وی افزود: دبیرخانه این هیئت در دانشگاه مرجع تشکیل شده، تا علاوه بر برگزاری منظم جلسات، تصمیمات این جلسات را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کرده و دستور جلسات را برای اجرا پیگیری کند.
 دکتر میثم داوری نماینده ستاد علم و فناوری شواری عالی انقلاب فرهنگی  نیز که در این جلسه به صورت مجازی حضور داشت، گفت: ستاد علم و فناوری در صدد بهره مندي از ظرفیت علمی همه نخبگان کشور است.
دکتر داوری اظهارداشت: این اتفاق جدیدی در سیاستگذاری‌ کلان فرهنگی است، امری که در گذشته شاهد آن نبوده‌ایم.
وی با اشاره به دغدغه‌های این ستاد، گفت: ابتدا آشنایی با تمام ذی‌نفعان علمی کشور و سپس استفاده از ظرفیت علمی تمام کشور از اولویت‌های اصلی این ستاد است.
در ادامه جلسه هر یک از اعضای هیئت اندیشه‌ورز نظرات و مطالب خود را در زمینه آموزش عالی استان بیان کردند.
گزارش تصویری این نشست را اینجا ببینید