کد خبر:24453   تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، 7 اسفند سال 1402 ساعت 11:32:0

رسالت اصلی تلویزیون و رادیو، بازتاب صدای مردم و مسئولان در عین بی‌طرفی و رعایت اصل عدالت است

رئیس رسانه ملی رسالت اصلی تلویزیون و رادیو را به‌ عنوان پرنفوذترین رسانه با ضریب دیداری و شنیداری بالا میان رسانه‌های کشور، بازتاب صدای مردم و مسئولان در عین بی‌طرفی و رعایت اصل عدالت دانست.


دکتر پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران؛ با بیان آنکه پیش‌ از این رسانه ملی در حوزه تبلیغات نمایندگان مجلس اجازه‌ ورود نداشت اما با تغییر قانون انتخابات این مجوز برای رسانه ملی صادر شد گفت: بر همین اساس در گام نخست طی برنامه‌ریزی‌های فشرده اما کاربردی و دقیق، تلاش کردیم تا ۲۰۰ ایستگاه تلویزیونی به شکل اختصاصی در راستای تحقق مسئله عدالت در تبلیغات کاندیداهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی را در رسانه ملی پایه‌ریزی کنیم.
وی با تاکید بر آنکه تمام تلاش خود را به کار بستیم تا با راه‌اندازی این ۲۰۰ شبکه تلویزیونی در مسیر «مردمی ساختن انتخابات» گام برداریم، ادامه داد: تا این زمان که با شما گفت‌وگو می‌کنم قریب ۲۴۰۰ بسته تصویری ۲۰ دقیقه‌ای نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در جدول پخش قرار گرفته و پخش آنها چند روز پیش آغاز شده است خاطرنشان کرد: در این بسته‌های تصویری و مناظره‌ها شاهد گفت‌وگوی نامزدهای مجلس شورای اسلامی به شکل دسته‌جمعی با هم هستیم.
رئیس رسانه ملی درباره نامزدهای مجلس شورای اسلامی در تهران که بیشترین سهم و تعداد را در قیاس با دیگر استان‌های کشور دارند، یادآور شد: در شهر تهران نیز مانند دیگر استان‌ها تمامی گفت‌وگوها ضبط شده و عموم مخاطبان می‌توانند مناظره‌ها را از کانال انتخاباتی «تهران مردم» مشاهده کنند.
برنامه‌های برآمده از جنس مطالبات مردم
رئیس رسانه ملی رسالت اصلی تلویزیون و رادیو را به‌ عنوان پرنفوذترین رسانه با ضریب دیداری و شنیداری بالا میان رسانه‌های کشور، بازتاب صدای مردم و مسئولان در عین بی‌طرفی و رعایت اصل عدالت دانست و تصریح کرد: همکاری ما با دیگر رسانه‌ها بر اساس تعامل صورت می‌گیرد و زمانی‌که این هم‌افزایی با محوریت انتقال صدای مردم و ایفای نقش حلقه واسط میان آحاد جامعه با مسئولان باشد در راستای رسالت رسانه‌ای خود موفق بوده‌ایم.
وی افزود: بر همین اساس است که تمام تلاش همکاران بنده در حوزه برنامه‌های انتخاباتی تولید آثار متنوع مبتنی بر سرگرمی و بار معرفتی و معنوی جهت پخش در ایام نوروز برآمده از جنس مطالبات مردم است. در این زمینه تلاش کردیم تا حد ممکن آنچه که مردم از رسانه انتظار دارند را چه در قالب تولید سریال‌ها و برنامه‌های مرتبط با ماه مبارک رمضان و چه در مسیر ضبط و پخش مناظرات انتخاباتی در دستور کار قرار دهیم.