کد خبر:23407   تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 3 آبان سال 1402 ساعت 12:53:0

هفتمین جلسه کمیسیون ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد

هفتمین جلسه کمیسیون ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دکتر موسوی معاون ستاد تعلیم و تربیت و با حضور برخی معاونین وزیر آموزش و پرورش و اعضای حقیقی و حقوقی کمیسیون، روز سه‌شنبه دوم آبان ماه در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.


به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، در این جلسه نصرتی دبیر میز  تحول امور پرورشی به ارائه پیشنهادات احصا شده در میز، پیرامون تحول در امور پرورشی و دکتر محبی رییس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، به ارائه مباحثی پیرامون نقشه راه اجرایی سند تحول آموزش و پرورش پرداخت.
احصای ۱۲ چالش اصلی و ۵۰ چالش فرعی  و ۱۵۰ راهکار در جهت حل و عبور از این چالش‌ها نتیجه برگزاری جلسات متعدد با اساتید امور پرورشی، تیم‌های کارشناسی معاونت پرورشی، مجموعه‌های مردمی فعال در عرصه پرورشی و بهره‌گیری از سامانه هم‌اندیشی شورا(با بیش از ۵۰۰ نظر ثبت شده) در موضوع تحول امور پرورشی توسط دبیر میز، عنوان شد.
دکتر محبی نیز،  نقشه راه اجرایی سند تحول آموزش و پرورش را ماحصل جلسات متعدد و مشارکت بیش از ۳۰۰ مدیر مدرسه دانسته و به ارائه آن، در جلسه پرداخت.
در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین درخور دبیر کمیسیون تعلیم و تربیت ضمن تشکر از گردآوری و ارائه خوب و جامع مطالب، بررسی کامل و نقد این موضوعات توسط اعضای کمیسیون را نیازمند برگزاری جلسات متعدد دیگر دانست.
در انتها دکتر موسوی نیز ضمن تشکر از ارائه خوب دبیر و اعضای محترم، احکام تعدادی از مسئولین میزهای کمیسیون را اهدا کردند.