کد خبر:23181   تاریخ انتشار: سـه شنبه ، 4 مهر سال 1402 ساعت 19:49:0

مجلس با رد مصوبه کنکور توسط شورای نگهبان، دیگر ورود نکند/ مافیای کنکور به نمایندگان مجلس پیامک می‌دادند

دکتر زاهدی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اگر شورای نگهبان مصوبه مجلس را رد کرده است باید نظر شورای نگهبان برای همه ملاک باشد و بنظرم مجلس دیگر به این موضوع ورود نکند.


در روزهای اخیر مجلس شورای اسلامی در مصوبه ای تاثیر معدل را در کنکور سراسری به مدل ۳ سال مسکوت کرد اما ساعتی پیش در خبری اعلام شد که شورای نگهبان در یک جلسه فوق العاده، مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره مسکوت ماندن ۳ ساله تاثیر معدل در کنکور سراسری را رد کرد.
از این رو دکتر محمد مهدی زاهدی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگویی در واکنش به رد مصوبه کنکوری مجلس شورای اسلامی توسط شورای نگهبان گفت: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی جدای از اینکه ممکن است اشکالاتی بهش وارد شود و اصلاحاتی نیاز داشته باشد اما مجلس شورای اسلامی نباید به این موضوع ورود پیدا کند.
دکتر زاهدی افزود: هم در کمیسیون و هم در صحن این مورد را اشاره کردم به خصوص دکتر نادران در این زمینه اخطار ۱۱۰ قانون اساسی داد اما متاسفانه ریاست مجلس اخطار را نپذرفت درصورتی که بایستی این اخطار پذیرفته می‌شد. 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: من هم در مخالفت صحبت کردم اما متاسفانه فضای مجلس به واسطه پیامک‌هایی که به نمایندگان ارسال شده بود، پیش رفت که در صحن مجلس هم اعلام‌ کردم این پیامک‌ها بیشتر از طرف مافیای کنکور بود تا دانش آموزان.
وی در ادامه با اشاره به مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: باید دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی فواید این مصوبه را به مردم معرفی کند چون اطلاع رسانی کم شد.
دکتر زاهدی ادامه داد: در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی اشکلاتی وجود دارد باید این اشکالات برطرف شود. برای مثال ما الان سه منطقه آموزشی داریم که باید به حداقل ۱۰ منطقه گسترش پیدا کند که حقی از مناطق محروم ضایع نشود.
وی گفت: نکته دیگری که باید در نظر گرفته شود برگزاری آزمون‌های استاندارد است. در آزمون استاندارد کسی حق دخالت، دخل و تصرف ندارد.
دکتر زاهدی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان گفت: اگر شورای نگهبان مصوبه مجلس را رد کرده است باید نظر شورای نگهبان برای همه ملاک باشد و به نظرم مجلس دیگر به این موضوع ورود نکند.