کد خبر:22894   تاریخ انتشار: پنـج شنبه ، 29 تیر سال 1402 ساعت 16:19:0

اجرای قرارگاهی امور، رویکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور در شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی: اجرای قرارگاهی امور، رویکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی است


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور گفت: این شورا در راستای دستور و تاکید رهبر معظم انقلاب به دنبال اجرای امور به شکل قرارگاهی است.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه روز پنجشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی در اراک، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب از شورای عالی فرهنگی، قرارگاه فرهنگی می‌خواهد، قرارگاهی که پس از تدوین سند، راهبری و نظارت جدی داشته باشد.
وی بیان کرد: دشمن لحظه به لحظه اعتقادات نسل جوان و فرزندان ما را مورد حمله قرار داده است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور ادامه داد: نقشه مهندسی فرهنگی کشور تدوین شد و در دی ماه سال گذشته به استان مرکزی برای برش استانی ابلاغ شد.
حجت‌الاسلام خسروپناه عنوان کرد: در این برش استانی باید سهم آموزش و پرورش، صدا و سیما، دانشگاه‌ها و سایر نهادها مشخص شود.
وی گفت: شورای فرهنگ عمومی قرارگاه در هر استان است و این قرارگاه باید بر اساس وضع موجود و اولویت‌ها، برنامه‌ریزی قدم به قدم داشته باشد.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور اضافه کرد: دستگاه و نهادی که مصوبات شورای فرهنگ عمومی را اجرا نکند، ترک فعل کرده است.
حجت‌الاسلام خسروپناه اظهار کرد: برای کسب توفیقات بیشتر باید ابتدا تلقی مسئولان استان‌ها نسبت به شورای فرهنگ عمومی تغییر کند و اگر قرار است مانند گذشته اداره شود، تعطیل شود.
وی با بیان اینکه در قرارگاه فرهنگ عمومی استان‌ها نیاز به پروژه عملیاتی است، عنوان کرد: استان مرکزی استانی صنعتی با درآمدهای خوب و بالا در این بخش است و باید باید یک درصد از بودجه‌های این واحدها در مسیر ارتقای فرهنگ هزینه شود.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور افزود: امسال در استان مرکزی در بحث غدیر کار بزرگی صورت گرفت که این مهم با انسجام، حمایت مسئولان و به دست جبهه مردمی و کار قرارگاهی شکل گرفت.
استاد خسروپناه با بیان اینکه، کار قرارگاهی نتیجه‌بخش است، گفت: سندی فرهنگی که در کشور تهیه شده، اگر برش عملیاتی آن در استان‌های کشور تدوین و طراحی نشود، اثرگذاری ندارد و زمانی ارزش دارد که به پروژه‌های عملیاتی تبدیل شود.
وی تاکید کرد: سفرهای استانی و شرکت در نشست شورای فرهنگ عمومی از اولویت‌های مهم است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور افزود: پیش‌بینی شده تا آخر تابستان، سفرهای استانی به اتمام و دور دوم سفرها آغاز شود و برای دور دوم باید پروژه‌های فرهنگی استان‌ها مشخص شود.
خسروپناه اظهار کرد: انتظار است پروژه‌های فرهنگی استان مرکزی تا یک ماه آتی مشخص و فعال شود.
استاد خسروپناه عنوان کرد: استان مرکزی از وضعیت حساسی برخوردار است و دشمن روی این استان برنامه‌ دقیق دارد و باید با نقشه و برنامه با آنها مقابله کرد.
وی گفت: مصوبات شورای فرهنگ عمومی نباید توسط دبیر بلکه توسط رئیس و قائم‌مقام آن ابلاغ شود.
تاکنون یکصدوچهارده نشست شورای فرهنگ‌عمومی در استان مرکزی برگزار شده است.