کد خبر:22885   تاریخ انتشار: سـه شنبه ، 27 تیر سال 1402 ساعت 13:10:0

استفاده از ظرفیت پذیرفته‌شدگان سه برابر ظرفیت متقاضی جذب در دانشگاه‌های دولتی برای معرفی به دانشگاه‌های غیرانتفاعی و غیردولتی

سیصد و هجدهمین جلسه هیات عالی جذب اعضای هیات علمی به ریاست دکتر محمدعلی کی­نژاد در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.




به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، پیش از دستور دکتر کی‌نژاد رئیس هیات عالی جذب اعضای هیات علمی، در خصوص فلسفه وجود ماده 15 برای کاهش پرونده‌های شکایات متقاضیان هیات علمی در دیوان عدالت اداری و پیگیری سیاست اجرایی این ماده در جهت احراز شرایط، و نه عدم احراز، از طریق مصاحبه حضوری و فرم خود ارزیابی تاکید کرد.
وی در ابتدای جلسه باتوجه دیدار آتی نخبگان با مقام معظم رهبری و منویات حضرت آقا در خصوص لزوم سرعت‌بخشی به فرآیند جذب نخبگان و تعیین تکلیف به‌کارگیری آنها در کمترین زمان ممکن مقررگردید، کارگروه  مشترکی با حضور نمایندگان سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی تشکیل و نتیجه آن در جلسه آتی به هیات عالی اعلام گردد.
در ادامه جلسه نتیجه تعدادی از پرونده های مطرح شده در کارگروه رسیدگی به شکایات قرائت و تعیین تکلیف شد.
سپس پیشنهاد استفاده از ظرفیت پذیرفته‌شدگان سه برابر ظرفیت متقاضی جذب در دانشگاه‌های دولتی برای معرفی به دانشگاه‌های غیرانتفاعی و غیردولتی مطرح شد و با افزودن شرط تطابق استانی آن به تایید اعضای حاضر در جلسه هیات عالی جذب رسید.
در پایان جلسه احکام مربوط به هیات­های اجرایی جذب و کارگروه­های بررسی صلاحیت عمومی دانشگاه­ها و مؤسسات آموزش عالی علوم پزشکی‌های البرز، شیراز، قزوین، زنجان، کرمان، مازندران و دانشگاه آزاد اسلامی استان‌های اردبیل، البرز، ایلام، چهارمحال و بختیاری خوزستان، زنجان، سمنان، مرکزی، همدان،  هرمزگان و قم  سیستان و بلوچستان به تأیید رسید.