کد خبر:21983   تاریخ انتشار: پنـج شنبه ، 20 بهمن سال 1401 ساعت 9:47:0

امام خمینی(ره) بعد تمدن سازی اسلام را دوباره زنده کرد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دشمنی با نظام جمهوری اسلامی تمام نشده است، زیرا این نظام به دنبال پیاده کردن ابعاد اجتماعی اسلام و طلیعه دار تمدن سازی اسلامی است.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امام راحل با توجه به اساس دین اسلام، بعد تمدن سازی و ضد سرمایه داری و مقابله با دیکتاتوری که سیره اهل بیت(ع) است را دوباره زنده کرد.
حسن رحیم پور ازغدی امروز در گردهمایی بین‌ المللی طلاب و دانشجویان غیر ایرانی در تالار قدس حرم رضوی با موضوع نقش انقلاب اسلامی در تحقق تمدن نوین اسلامی افزود: دشمنی با نظام جمهوری اسلامی تمام نشده است، زیرا این نظام به دنبال پیاده کردن ابعاد اجتماعی اسلام و طلیعه دار تمدن سازی اسلامی است.
وی گفت: دشمنان اسلام و استکبار با اسلام فردی هیچ مشکلی ندارند و حتی حاضر به پرداخت هزینه برای تقویت آن هستند، بلکه مسئله آنان ابعاد اجتماعی اسلام است.
رحیم پور ازغدی ادامه داد: اسلام دینی است که ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی و سیاسی همراه با مدنیت، عدالت و عقلانیت اجتماعی را در کنار اعمال فردی دارد و افراد ضد دین با بخش فردی و شخصی دین کاری ندارند.
وی با بیان اینکه خداوند در قرآن احکام فردی و اجتماعی را بیان کرده است و هر دوی آنها باید اجرا شود، افزود: برخی افراد آیات و احادیث را فقط تفسیر شخصی می کنند و به ابعاد اجتماعی آن توجهی ندارند که این غفلت بزرگی نسبت به دین اسلام و خدا است.
رییس نمایندگی جامعة‌ المصطفی العالمیه در خراسان نیز در این مراسم گفت: یکی از راهبردهای اساسی انقلاب اسلامی، احیای تمدن اسلامی بود که در نهضت امام طراحی شده بود.
حجت‌ الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح با اشاره به اینکه گامهای تمدن اسلامی، پیش‌ زمینه عصر ظهور و ایجاد تمدن اسلامی در عصر مهدویت است، افزود: تمدن غرب بروز و ظهور دلفریب دارد ولی تمدن نوین اسلامی به دنبال استفاده از احکام و اسلام ناب در جهان است.
وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی در بستر شیعی شکل گرفت ولی هرگز در مذهب شیعی خلاصه نشد و اندیشه فرا مذهبی را دنبال کرد که اکنون شاهد این هستیم که انسانهای بسیاری در جهان ندای او را شنیدند و اکنون جمهوری اسلامی در حال الگو شدن برای سایر کشورهای اسلامی است و دشمنان که از این موضوع ترس داشتند سعی در ایجاد اغتشاش در کشور ما کردند.
در پایان این مراسم از برگزیدگان تجلیل شد.