یوسف نوری در دیدار با عزتالله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی با اشاره به فعالیتهای خوبی که در عرصه گردشگری در این دوره انجامشده است، اظهار کرد: دو راهکار براي توسعه گردشگري در سند تحول وجود دارد که در راهکار اول ۱۰ تا ۲۰ درصد فعالیتهای كلاسي بايد خارج از مدرسه باشد و در اين راستا برنامه ویژه مدرسه موسوم به بوم نوشته شد که متأسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا نتوانست اجرا شود و راهکار دوم، ایجاد شبکه محیط یادگیری مانند؛ پژوهشگاهها، اردوگاهها، خانههای فرهنگ و موزهها است.
وی ادامه داد: در سند تحول بنیادین دو راهکار اجرایی مشترک بین وزارت آموزشوپرورش و وزارت گردشگری و میراث فرهنگی وجود دارد لذا بهترین بستر برای تربیت نیروی انسانی حوزه گردشگری آموزشوپرورش است و برای آموزشوپرورش هم یکی از جذابترین محیطهای یادگیری محیطهایی است که در وزارت گردشگری و میراث فرهنگی وجود دارد.
عضو کابینه دولت مردمی ایران قوی با اشاره به اینکه سند انتظار دولت از سوی رئیسجمهور به وزارت آموزشوپرورش ابلاغشده است، اظهار کرد: دریکی از بندهای سند انتظار دولت، آموزشوپرورش مکلف شده است تا دانش آموزان را در سال دو روز اردوی خارج از استان و شهرستان که دارای بیتوته باشد و چهار روز اردوي بيرون از مدرسه ببرد که جمع این تکالیف ۹۰ میلیون روز سفر اردو خواهد شد، بنابراین لازم است تا از مجموعه ظرفیتهای وزارت گردشگری و میراث فرهنگی استفاده نماییم.
وي بر استفاده از ظرفیتهای مختلفي كه در آموزشوپرورش دارد براي توسعه گردشگري تأکید كرد و گفت: چندين تشكل دانشآموزی میتوانند در اين حوزه فعاليت داشته باشند و همچنين ظرفیتهای خوبي در شبكه شاد وجود دارد كه میتوان از آن استفاده كرد.
|