کد خبر:21447   تاریخ انتشار: سـه شنبه ، 17 آبان سال 1401 ساعت 10:17:0

معلمان باید اصول استعدادیابی را بیاموزند

وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت حکمرانی در مدارس براساس استقرار برنامه درسی تاکید کرد.


یوسف نوری در آیین اختتامیه نشست تخصصی معاونان آموزش ابتدایی سراسر کشور در اردوگاه شهید باهنر اظهار کرد: آبان‌ماه، ماه شهدای دانش‌آموز است، روز هشتم آبان سالروز شهادت شهید حسین فهمیده، ۱۳ آبان سالروز شهدای دانش‌آموز سال ۵۷ و پس از آن هم شهدای شاه‌چراغ. بنابراین باید آثار فاخری در خصوص شهدای دانش‌آموز تهیه و البته این موارد ترویج شود.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه حکمرانی در مدرسه باید بر اساس استقرار برنامه درسی باشد، گفت: در این راستا اول باید هدف مشخص باشد، براین اساس در سند تحول در بخش مقدمات در خصوص تربیت یافتگان صحبت می‌کند که هدف اصلی محسوب می‌شود.
نوری با بیان اینکه شش ساحت تربیتی سند تحول باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: خروجی نظام آموزش و پرورش باید تربیت یافتگان در شش ساحت عنوان شده در سند تحول بنیادین باشد. دانش‌آموزان باید استعدادیابی شوند تا تفاوت‌های فردی آن‌ها را بشناسیم، استعداد دانش‌آموزان در هر ساحتی با فرد دیگر متفاوت است. یک دانش آموز در ساحت هنری و زیبایی‌شناختی ممکن است در یکی از رشته‌ها استعداد داشته باشد، بنابراین معلم هنر وقتی درس می‌دهد باید کلیاتی را بگوید سپس استعدادیابی کند.
وی افزود: باید به معلمان استعدادیابی را یاد دهیم و دوره‌های استعدادیابی به صورت شبکه‌ای صورت گیرد. محتوا باید با همکاری دانش آموزان و اولیا ساخته شود و والدین نسبت به طرح‌های سوادآموزی آگاه شوند.